4 642 läst ·
22 svar
5k läst
22 svar
Garageport och sensor
Du vill snåla in på porten, men lägga extra pengar istället för en tennisboll? Märkligt anser jag, men utan att döma är jag nyfiken på för vad för omvägar över ån som skall komma som ideér...
Fotocellen och lampan drivs ju av en solcell som drivs av bilens strålkastare, så även om man river ner halva garageporten på vägen in och slår ut elen fungerar sensorn.E etompau skrev:
Jag monterade en ganska liten spegel högt upp i vinkel neråt och en snyggt urklippt del av en skumgummimadrass som stötdämpare när man ville parkera riktigt nära (gick då att öppna bakluckan med 2cm marginal).
Man får vad man betalar för, till viss del. Sen är dom dyraste märkena kanske lite väl tilltagna i pris i förhållande till kvalité, men håller man sig till "övre halvan" i prisbild så är det bra grejer.
Jag har jobbat som portmontör i 5 år och där jag jobbar säljer dom både sådana lampor och sensorer det pratas om i tråden.
Jag skulle ha en studsboll eller 2"-regel liggande på golvet, hellre än en spegel. En spegel kräver att det är ljust nog för att du ska kunna se nåt i den. Allt går att lösa, men studsboll, regel eller sensor skulle jag köra på. I den ordningen.
Jag har jobbat som portmontör i 5 år och där jag jobbar säljer dom både sådana lampor och sensorer det pratas om i tråden.
Jag skulle ha en studsboll eller 2"-regel liggande på golvet, hellre än en spegel. En spegel kräver att det är ljust nog för att du ska kunna se nåt i den. Allt går att lösa, men studsboll, regel eller sensor skulle jag köra på. I den ordningen.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Eftersom att alla bilar har belysning framtill tycker jag spegeln funkar bra, faktiskt bättre ju mörkare det är. Det som är bra med spegeln är att den kan sitta i taket och därmed vara i vägen så lite som möjligt.
Har man elektrisk garageportöppnare borde det funka fint att fästa ett snöre i löparen och hänga en boll som sänks ner automatiskt när porten öppnas och sen hissas upp när porten stängs!
Varför har jag inte tänkt på det förut, det vore as-elegant.
Har man elektrisk garageportöppnare borde det funka fint att fästa ett snöre i löparen och hänga en boll som sänks ner automatiskt när porten öppnas och sen hissas upp när porten stängs!
Det var inte helt dumt!martin43 skrev:
Eftersom att alla bilar har belysning framtill tycker jag spegeln funkar bra, faktiskt bättre ju mörkare det är. Det som är bra med spegeln är att den kan sitta i taket och därmed vara i vägen så lite som möjligt.
Klicka här för att svara