4 642 läst ·
22 svar
5k läst
22 svar
Garageport och sensor
Sida 1 av 2
Hej!
Har precis renoverat garaget och ska sätta in en elektrisk port.
Någon som har erfarenhet från någon av de billigare, typ garageexperten?
Fråga nummer 2 är om ni vet någon lösning för att min sambo ska veta att hon är tillräckligt inne i garaget när hon parkerar?
Tanken är ungefär som en tennisboll från taket, men det känns inte som en proffsig lösning...
Jag tänkte mer som en sensor med reflektor som tänder en lampa när man är i vägen för den.
Tänk att det blir som ett kassaband på ICA, när varorna kommer fram så stoppas bandet.
Finns det en lösning på detta?
Har precis renoverat garaget och ska sätta in en elektrisk port.
Någon som har erfarenhet från någon av de billigare, typ garageexperten?
Fråga nummer 2 är om ni vet någon lösning för att min sambo ska veta att hon är tillräckligt inne i garaget när hon parkerar?
Tanken är ungefär som en tennisboll från taket, men det känns inte som en proffsig lösning...
Jag tänkte mer som en sensor med reflektor som tänder en lampa när man är i vägen för den.
Tänk att det blir som ett kassaband på ICA, när varorna kommer fram så stoppas bandet.
Finns det en lösning på detta?
Har för mig att jag sett någon typ av trafikljus just till dylika lösningar för ca 5 år sen på Jula, Kjell eller liknande KedjaKenny Jerlström skrev:
Tillägg:
Parkerings sensor på väggen istället för bak på bilen?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Farsan och morsan hade en liten lätt kula, typ flörtkula, i en tråd från taket.Kenny Jerlström skrev:
När den slog mot vindrutan var man inne.
Det kan väl inte bli enklare och bättre?
Synd att paja en hel tennisboll för detta.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Just det!E etompau skrev:
Och en UPS ifall kärnkraftverket får härdsmälta.
Glöm inte flytvästar i taket ifall havsnivån plötsligt stiger dramatiskt
UPS är överflödigt om man tillser att det finns en lätt synlig lampa som indikerar matningsspänning. Då kan man ta det lite lugnare när bilen ska parkeras vid ev. härdsmälta i Ringhals.KnockOnWood skrev:
Det var faktiskt min första tanke, så då kör vi nog på det =)E eviljava skrev:
någon som hade koll på garageport?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det spelar ingen roll. Om det inte finns någon ström kommer du inte in i garaget, för portöppnaren funkar inte hellerKnockOnWood skrev: