Hej

1. Jag funderar på ett prefab dubbelgarage med förråd på ca 70m2. De flesta garage jag kollat på är gjorda för att köra in på "kortsidan". För min gårdsbild ,skulle det vara bättre att göra ett smalare och längre garage där man kör in från långsidan. Har ni tips på tillverkare på den garagetypen (annars är det väl bara att skicka in skisser antar jag)

2. Ni som har byggt eller bygger garage. Jag är total novis.
Hur mycket jobb/mantimmar är det att resa/bygga ett prefab garage till nyckelfärdigt från exempelvis lövångers inklusive grundarbete.
Jag kommer ta in offerter från hantverkare, men det vore skönt att ha någorlunda humm om det innan.

Jag byggde ihop ett stort Lövånger garage med ett kompis. bra och enkla byggsatser !

Vi var 3 personer , ingen av oss proffs. Det gick mycket fort att få upp väggarna. Tog en dag att resa samtliga väggar. ytterligare en dag för takstolarna , då var hans garaget stort som fasen, kring 90m2 och stort fyrkantigt.
Takstolarna var kring 11m långa och krävde kranbil.

Sedan innertak av glasfiberväv och plåttak på det, tog en heldag.

Småpillet med isolering,innerväggar/tak och el är det mest tidsödande, tid beror på hur du vill ha det.

Stor förtjänst är det på att gjuta plattan själv. gjutningen tar ju bara någon knapp timme (med beställd betong) men förarbetet kan vara flera veckor beroende på marken och hur du tänkt isolera under plattan. Jag gjöt på egen hand, men försök gärna blanda in någon som gjort det förut.

När väl betongen börjar rinna ner i formen är det dumt om man kommer på något man glömt...

/benny

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.