5 272 läst ·
13 svar
5k läst
13 svar
Garagebygge.
Funderar på att bygga ett garage med måtten 14,4 x 7 x 3,50 + en rad med leca.Tänkte att bygga sektioner i mitt gamla garage. ;DSektionerna tänkte jag göra 2,40 .Reglar upp + pappar reglar och trycker i en 45 matta.Slår på,samt målar panelen.Blir 6 st väggsektioner.Börjar med 2"x 5"(45 x 120) och slutar varje sektion med 1 tum.Börjar och slutar varje ytterligare sektion med 1".Och sista plankan med 2".Så för varje sektion jag slår ihop (+lim) så blir det 2"(dvs 45 mm).Eller är det fel att göra så.Hållfastheten blir densamma.För slutar och börjar jag med 2" så blir det 4" vid varje skarv.Hänger ni med.
Lägger ut en rad leca eller två.Ut med pappen.På med 45 x 120 underliggare.Ställer upp sektionerna.Lägger på en överliggare.Reser takstolarna.På med brädorna.På med plasten och takplåten.Trycker in isoleringen 95 .På med 1 lager gips.Plåtskor 1 m från golv och upp.Målar,drar el mm.Vad tycker ni.Fördelen med sektionerna är att dom är torra och att jag kan spika ihop dom när jag vill,antingen på dagen eller kvällen oavsett väder.
Eller vad tycker ni. :
Lägger ut en rad leca eller två.Ut med pappen.På med 45 x 120 underliggare.Ställer upp sektionerna.Lägger på en överliggare.Reser takstolarna.På med brädorna.På med plasten och takplåten.Trycker in isoleringen 95 .På med 1 lager gips.Plåtskor 1 m från golv och upp.Målar,drar el mm.Vad tycker ni.Fördelen med sektionerna är att dom är torra och att jag kan spika ihop dom när jag vill,antingen på dagen eller kvällen oavsett väder.
Hej Jesca.jag ringde och beställde spikpistolen.kostnad 799:- + frakt o postförskott 175:-.Inget att bråka om.6803 Pris 1999:- har den kostat.(Dom har inte prisändrat i katalogen)
Hit kan du ringa och beställa den.
LÖDDEKÖPINGE
Marknadsvägen 10,
246 42 Löddeköpinge
( vid Center Syd )
Tfn. 046-708090 - Fax 046-712052 Öppetider: Vardager 10 - 19
Lördag 10 - 16
Söndag 11 - 16
Hit kan du ringa och beställa den.
LÖDDEKÖPINGE
Marknadsvägen 10,
246 42 Löddeköpinge
( vid Center Syd )
Tfn. 046-708090 - Fax 046-712052 Öppetider: Vardager 10 - 19
Lördag 10 - 16
Söndag 11 - 16
Fick spikpistolen idag.999:- inkl frakt.Ser ut som alla andra pistoler jag kikat på.Ända skillnaden är att den är 1000:- billigare. ;D. Och det tackar man inte nej till. :
Synd att jag inte börjar att spika med den förens våren. :'(.
Och andra sidan kan jag låna ut den till någon som behöver spika lite.Då kan jag få ett omdöme vad det är jag köpt. ;D
Och är det inge vidare grejjor,så lackar jag om den med gul färg och klistar på ett De Walt märke,lägger på 1500:- och skickar iväg den på blocket.
.
Kanske det är någon nysvensk som köper den,och skickar iväg den till sitt hemland. :
Borde ju duga till att sätta fast löven på lerhyddan
Synd att jag inte börjar att spika med den förens våren. :'(.
Och andra sidan kan jag låna ut den till någon som behöver spika lite.Då kan jag få ett omdöme vad det är jag köpt. ;D
Och är det inge vidare grejjor,så lackar jag om den med gul färg och klistar på ett De Walt märke,lägger på 1500:- och skickar iväg den på blocket.
Kanske det är någon nysvensk som köper den,och skickar iväg den till sitt hemland. :
Borde ju duga till att sätta fast löven på lerhyddan
Klicka här för att svara