Tjenare, har tänkt mig ett garagebygge som kommer pågå över ett par år, har tänkt spendera pengar på en riktig platta och sen "ekonomibygga" efter det. har läst mig fram till ögonen pekar åt fel håll i huvet men har fortfarande några frågor!

1. Hur billigt kan man komma undan med en isolerad platta i den här storleken (utan att räkna arbetskostnad) har vissa kontakter gällande grus men på betongen står jag mig slagen!

2. har hittat tak/väggplåt för 64kr kvm, är detta billigt/rimligt pris och är detta något som jag kommer kunna använda mig av till både väggar och tak? hade inte tänkt ha det eluppvärmt då jag bor i skogen och inte heller behöver det se särskilt vackert ut!

3. Där jag har tänkt att bygga kommer det hamna "kloss i kloss" med min nuvarande verkstad som är ett gammalt pumphus med ingjuten källare ca 2,5 meter ner i backen, går det att gjuta direkt emot detta eller kommer kälen på vintern att göra processen kort med min nya fina garagegrund? (tänkte ta upp en dörr emellan husen)

har många många fler funderingar men jag nöjer mig nog med dessa i första stund!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.