-Vi fick tips om att få ner garagekostnaden genom att dela garage med grannen, dvs att köpa ett fristående dubbelgarage med innervägg som skiljer de två bilplatserna åt och placera på tomtgränsen. Man skulle komma ner i kostnad och få mer tomtyta över till annat. Någon som har erfarenhet av detta? För-och nackdelar?

-Någon som beställt garage via Mellby? Hur duktig måste man vara på att snickra för att klara av att plocka ihop deras byggsatser? Vi har knappt behövt snickra någonting i våra lägenheter... Det lättaste vore ju att beställa garage direkt från Hjältevadshus, men de tar ca.180.000 för ett enkelgarage med förråd (inkl.grunden).

-Någon som vet om det skiljer mycket i pris, att köpa färdigt direkt från hustillverkaren eller leja in en lokal firma som gör allt åt en?

Jag vill inte på något sätt sabotera något men fundera på vad som händer om ni får en granne som det inte bara går att prata med överhuvudtaget

Jo, det är sant. Vi har i och för sig redan träffat våra blivande grannar och de verkade väldigt trevliga så just i det här fallet borde det inte bli några problem, men man kan ju aldrig veta...

Garaget vill man ha för sig själv. Skulle få nippran om jag visste att grannen och hans trettio släktingar, ungar, hundar, och annat löst folk sprang runt i mitt garage.

eller när grannen säljer sitt hus och vilde ville som är jägare flyttar in och hänger upp kadaver i taket:>)

Det var mest den senare punkten jag tänkte på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.