Hej!

Jag sitter och skissar på vårt kommande garage som vi ska bygga i lösvirke.
Själva bygget kommer att göras själva sånär som på takstolarna som kommer att köpas färdiga.

Något som gnager lite är hur sutterängdelen på garaget ska lösas.
Ena kortsidan kommer vara i princip helt under mark, och även en del av långsidan.

Vad finns det för smarta lösningar för detta?
Min första tanke var att mura väggarna med vanlig Leca. Dock blir inte U-värdet speciellt bra.
Ett annat alternativ är isolerade lecablock, dock drar kostnaden iväg.

Har ni någon uppfattning om vad prefabricerade betongväggar kostar?

Garaget troligtvis vara delvis uppvärmt så U-värdet är ju ganska viktigt.

Hur gör man på utsidan? Cellplast? Isodrän?

Det hela kommer att bygga på en gjuten platta på mark.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.