1 512 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Garage fast och lös inredning
Tänker inte vara snål men flyttar till hus med större garage så lämnar inte något i onödan nu när vi ska sälja. Har googlat lite snabbt men vill kolla här också.
Har ett antal garderober som jag tänkt lämna men också två plåthyllor och ett Elfasystem på hängskena. Dvs. lätt demonterbart och mäklaren tycker att hyllorna kan vi ta med med men hängskena lämnas kvar. Sen ligger halvfärdigt Bergo plastgolv över större delen av golvet. Egenbyggd arbetsbänk på hjul verkar vara bensäkert lös egendom.
Vad bör jag utgå ifrån att jag skall lämna?
Har ett antal garderober som jag tänkt lämna men också två plåthyllor och ett Elfasystem på hängskena. Dvs. lätt demonterbart och mäklaren tycker att hyllorna kan vi ta med med men hängskena lämnas kvar. Sen ligger halvfärdigt Bergo plastgolv över större delen av golvet. Egenbyggd arbetsbänk på hjul verkar vara bensäkert lös egendom.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 621 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 621 inlägg
Allt fastskruvat tillhör huset. Golvet kan du heller inte ta med dig. Prata med köparen, kanske vill de inte ha hyllorna, golvet osv. alt. får du erbjuda dem en summa. Inte en gardinstångens fästen får du ta med dig, däremot stången får du ta med dig.nikasp skrev:
Tänker inte vara snål men flyttar till hus med större garage så lämnar inte något i onödan nu när vi ska sälja. Har googlat lite snabbt men vill kolla här också.
Yes, det där med gardinstänger verkar mappa bra med vad mäklaren sa om Elfa-system i garaget. Dvs. fästen får sitta kvar men hyllorna och konsoler är samma som vilken hylla som helst i huset. Däremot ska hatthyllor såklart lämnas kvar.
Har inte köpare än men hoppas det är klart inom en vecka.
Har inte köpare än men hoppas det är klart inom en vecka.
Som alltid så prata och fråga innan med ev köpare så blir det inget problem senare.
Köparen kanske vill ha så mycket som möjligt då ni har samma ideer på vad man använder garaget till eller så ser de garaget som ett möjligt gym och tänker börja med att riva ut det som finns där.
Köparen kanske vill ha så mycket som möjligt då ni har samma ideer på vad man använder garaget till eller så ser de garaget som ett möjligt gym och tänker börja med att riva ut det som finns där.
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Jag skulle skilja på verkstad och garage.
Är det ett garage bör nog den fastskruvade inredningen vara kvar, överskåp osv, men pelarborren som är skruvad i golv/bänk får man ta med. (OBS bara ett exempel)
Är det en verkstad får man ta med allt.
/Workingclasshero
Är det ett garage bör nog den fastskruvade inredningen vara kvar, överskåp osv, men pelarborren som är skruvad i golv/bänk får man ta med. (OBS bara ett exempel)
Är det en verkstad får man ta med allt.
/Workingclasshero
Klicka här för att svara