Nu börjar garaget närma sig färdigt resultat utvändigt på baksidan. idag kom vindskivorna och Vindskiveplåtarna upp, även foder runt dörren. Det som återstår är stuprör och framsidan.

• Nybyggd vit trädgårdsbod med grått tak och framsida, dörr i fokus, omgiven av grus och pågående markarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggd vit friggebod med spåntak och grå dörr på en ofärdig grusgrund.
    Skapa konto
  • En nybyggd friggebod i trä med vit fasad under en molnig himmel vid skymning.
    Skapa konto
  • Nybyggd vit friggebod med svart tak i en byggarbetsplats med grävmaskin i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Nybyggd fristående vit garagebyggnad med svart tak och en stängd dörr, under uppförande på grusunderlag.
    Skapa konto
  • Undersida av nybyggt takutsprång med synliga träbjälkar och svarta stuprör mot byggarbetsplats i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Vy av ett hus hörn med nyinstallerade vita träpaneler och takutsprång mot en blå himmel.
    Skapa konto
  • Gilla
nochl och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
Är det lösvirkesbygge eller från husleverantör ?
Vem är snickare , du själv eller ?

Tomture61 Tomture61 skrev:
Är det lösvirkesbygge eller från husleverantör ?
Vem är snickare , du själv eller ?

Lösvirke och jag själv som bygger

• Gilla
trcjesa
  • Laddar…
Nyfiken på vad det kostar?

T trcjesa skrev:
Nyfiken på vad det kostar?

Hittills är kostnaden 100.000. Då har jag allt för att få det tätt utvändigt.

Räknar med minst 50.000 till, ska isoleras , dubbla gips pga brandklass och sen ska VVS och el gubbarna in

• Gilla
trcjesa
  • Laddar…
Natanael johansson Natanael johansson skrev:
Hittills är kostnaden 100.000. Då har jag allt för att få det tätt utvändigt.

Räknar med minst 50.000 till, ska isoleras , dubbla gips pga brandklass och sen ska VVS och el gubbarna in
Måste det vara dubbel gips?
Det räcker inte med osb plus gips?

• Gilla
tergo
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Måste det vara dubbel gips?
Det räcker inte med osb plus gips?

Sa jag också men Halmstad kommuns handläggare har sin egen agenda. Fick inte heller ha garageporten för den var inte brandklassad, kontaktade en brandingenjör som kollade på det, gjorde en uträkning och vips så fick jag ha samma port men kostade 8000 extra .

Har haft samma problematik med en del grejer när jag byggde mitt hus.
Bla annat då brandväggaroch brunnar i garaget.
Efter att jag ifrågasätter flera gånger då dom inte ger sig så får jag rätt.
Kan vara bra att använda sunda förnuftet ibland och be dom visa var dom får stöd för dina avslag.

A Argastesnickaren skrev:
Har haft samma problematik med en del grejer när jag byggde mitt hus.
Bla annat då brandväggaroch brunnar i garaget.
Efter att jag ifrågasätter flera gånger då dom inte ger sig så får jag rätt.
Kan vara bra att använda sunda förnuftet ibland och be dom visa var dom får stöd för dina avslag.

Fick först inte ta min garageport för den låg för nära huset , men visade på vad brandingenjören sa och då fick jag igenom det. Dubbla gips bråkar jag inte ens om, bygger bara en centimeter extra så det kan jag leva med. Allt sådant bråk är bara tidskrävande och suger ut all energi

@
Nu börjar garaget närma sig färdigt resultat utvändigt på baksidan. idag kom vindskivorna och Vindskiveplåtarna upp, även foder runt dörren. Det som återstår är stuprör och framsidan.
Snyggt! Men var är hålen för belysningen under tskutsprånget? ;)

@ @ndreas skrev:
Snyggt! Men var är hålen för belysningen under tskutsprånget? ;)

Kommer, har dock inte bestämt hur många . Men är öppet inifrån och har inte dragit strömmen än så ska fixas

Sa jag också men Halmstad kommuns handläggare har sin egen agenda. Fick inte heller ha garageporten för den var inte brandklassad, kontaktade en brandingenjör som kollade på det, gjorde en uträkning och vips så fick jag ha samma port men kostade 8000 extra .
Känner igen din historia. Precis samma för mig när jag byggde vårat garage. Jag bor i Ekerö kommun.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.