Nu börjar garaget närma sig färdigt resultat utvändigt på baksidan. idag kom vindskivorna och Vindskiveplåtarna upp, även foder runt dörren. Det som återstår är stuprör och framsidan.
A Argastesnickaren skrev:
Sa jag också men Halmstad kommuns handläggare har sin egen agenda. Fick inte heller ha garageporten för den var inte brandklassad, kontaktade en brandingenjör som kollade på det, gjorde en uträkning och vips så fick jag ha samma port men kostade 8000 extra .
Har haft samma problematik med en del grejer när jag byggde mitt hus.
Bla annat då brandväggaroch brunnar i garaget.
Efter att jag ifrågasätter flera gånger då dom inte ger sig så får jag rätt.
Kan vara bra att använda sunda förnuftet ibland och be dom visa var dom får stöd för dina avslag.
Bla annat då brandväggaroch brunnar i garaget.
Efter att jag ifrågasätter flera gånger då dom inte ger sig så får jag rätt.
Kan vara bra att använda sunda förnuftet ibland och be dom visa var dom får stöd för dina avslag.
A Argastesnickaren skrev:
Fick först inte ta min garageport för den låg för nära huset , men visade på vad brandingenjören sa och då fick jag igenom det. Dubbla gips bråkar jag inte ens om, bygger bara en centimeter extra så det kan jag leva med. Allt sådant bråk är bara tidskrävande och suger ut all energi
Känner igen din historia. Precis samma för mig när jag byggde vårat garage. Jag bor i Ekerö kommun.Natanael johansson skrev:
Klicka här för att svara