Hej,
Vi köpte ett fritidshus i våras, och har inte hunnit fixa så mycket i trädgården ännu. Vi har ett stort päronträd på tomten som i sommras hade jättemycket kart, men när vi anlände till huset igår så har det inte blivit ett ända päron och de flesta ligger på maken ruttna.
Bifogar två bilder på trädet. Finns det något sätt jag kan beskära trädet för att rädda det? Och kanske få lite frukt nästa år?
Tacksam för tips!
//linda
Vi köpte ett fritidshus i våras, och har inte hunnit fixa så mycket i trädgården ännu. Vi har ett stort päronträd på tomten som i sommras hade jättemycket kart, men när vi anlände till huset igår så har det inte blivit ett ända päron och de flesta ligger på maken ruttna.
Bifogar två bilder på trädet. Finns det något sätt jag kan beskära trädet för att rädda det? Och kanske få lite frukt nästa år?
Tacksam för tips!
//linda
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På Odla.nu brukar de ha koll på sådant. Trädet verkar ha mycket mossa och lav, men det behöver inte påverka trädet negativt. Det finns en hel del ohyra som kan angripa trädet och frukten. Vårat päronträd har råkat ut för pärongallmygga vilken inte är helt enkel att bli av med.
Klicka här för att svara