Hej,

Två frågor egentligen;

1. Vart ska jag vända mig för att få hjälp med att byta detta till en anordning som det går att stänga fönstren med? En vanlig hale mellan två fönster fingerar ju inte om inte ett fönster sitter fast.

2. Är det jag eller bostadsrättsföreningen som ska stå för det här? Köpte lyan och rasar ju bara in kalluft, vill inte veta hur det kommer kännas i vinter.
 
  • Öppna fönster med defekt låsanordning som inte kan stängas, risiko för kalluft läckage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
1. Snickare, låssmed eller någon händig bekant.
2. Skötsel av innersidan av fönster åligger oftast bostadsrättsinnehavaren.
 
2. Du får läsa stadgarna.
 
Det är ju meningen att den vänstra delen ska hakas fast i karmen på något vis, kanske en hake som trycks upp/ner? Hur ser karmen ut, är det något hål i den för en låssprint? Sedan låser den högra i den vänstra med vredet.

Det nedre fönstret ser ut att ha en spanjolett som låser båda fönstren, den ska då kroka i på samma sätt som en container.

Kolla om du kan få titta hos någon granne hur ett korrekt fönster ser ut?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.