45 511 läst ·
36 svar
46k läst
36 svar
Går ej att få in stickkontakt i uttaget
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Biltema har iaf mig veterligen sålt Merten-uttag tidigare som är av bra kvalitet. Annars finns ju alltid Eljo och Elko.
Gäller tråden utomhusuttag? För såna har jag problem med, även om det inte är Malmbergs så är det budget och de är jättejobbiga att få in stickproppen i. Att de dessutom sitter på 1.80 underlättar inte (krav för utomhus?)
Kjell G
PS. Inomhus har jag Merten, funkar väldigt bra.
Kjell G
PS. Inomhus har jag Merten, funkar väldigt bra.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Över 1700 om de inte är petskyddade gäller idag.
Har samma problem. Vet inte ens märket. Får byta vid nåt tillfälle. Och konstigt nog är alla lock knäckta! :blushing:Kjell_G skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Petskydd eller kinderschutz är inte ett lock utan en liten plastmekanism inne i uttaget. Har ingenting med lock eller IP-klass att göra
Finns det ingen spray som är ok elektriskt för att lea upp dessa mindre bra kontakter med petskydd.
Har masor av sladdvindor, grenuttag m.m som man samlat på sig genom åren som man knappt använder då de trögar.
5-56, potatismjöl, försvarets hudsalva?
Har masor av sladdvindor, grenuttag m.m som man samlat på sig genom åren som man knappt använder då de trögar.
5-56, potatismjöl, försvarets hudsalva?
Köpte billiga tyska eluttag på Hornbach - Fulständigt värdelösa, det är i stort sett omöjligt att få i en stickpropp. Petskyddet är någon svart plastbit som är omöjlig att flytta på.
Jag måste byta ut samtliga uttag i mitt nybyggda hus - Nästa gång blir det svenska kvalitetsprodukter!:@
Jag måste byta ut samtliga uttag i mitt nybyggda hus - Nästa gång blir det svenska kvalitetsprodukter!:@
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg