Hej,

går det att flytta en stomme ca 6cm utan för stora ingrepp? Är ju inga problem att skruva loss den från den andra stommen men hur är det med bänkskivan?
Det är ett nytt Ikeakök som monterades lite fel.

Tack!

Hur är bänkskivan fäst? Brukar vara skruvad den med. Eller är den limmad?

T Tompafix skrev:
Hur är bänkskivan fäst? Brukar vara skruvad den med. Eller är den limmad?
Den är skruvad med några metallstänger fram och bak. Vet inte om dessa stänger går längs med alla stommar och även skruvade ner i stommen innan bänkskivan läggs på.

Varje skåp är som egen del och de hänger troligtvis i bakkant på en väggmonterad skena.

A AndersS skrev:
Varje skåp är som egen del och de hänger troligtvis i bakkant på en väggmonterad skena.
Stämmer, men då borde det gå att flytta om jag bara lossar alla skruvar om jag förstår rätt. Tack!

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
S
Är det ett rakt kök så borde det gå, har du spis diskbänk och diskmaskin så dubbelkolla så uttag och avlopp inte hamnar fel, det är nog obra om något sånt hamnar mellan två skåp

S Screew skrev:
Är det ett rakt kök så borde det gå, har du spis diskbänk och diskmaskin så dubbelkolla så uttag och avlopp inte hamnar fel, det är nog obra om något sånt hamnar mellan två skåp
Precis, det är ett rak bit och inga rör etc som påverkas. Hålet där diskmaskinen ska vara är 67cm och snickaren satt bara en liten täcksida på var sida om diskmaskinen. Den ska ju dock skruvas fast i stommarna så dagens lösning funkar inte.

Tack

G
Så problemet är egentligen att det inte finns något att skruva i innanför täcksidorna? Illustration av korrekt vs. felaktigt fäste av skruv i möbeltäcksida med verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

G Gooli skrev:
Så problemet är egentligen att det inte finns något att skruva i innanför täcksidorna?
Precis, klart det går att bara fylla utrymmet men tänkte använda de cm jag får över till plåtar eller ett bakbord.

G
Då förstår jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.