Jag har varit inne på att flytta ett hus men det verkar va svårt att hitta något som blir billigt o smidigt men så hittade jag lite kontorsmoduler på blocket tex: http://www.blocket.se/vi/19799153.htm?ca=14_s eller http://www.blocket.se/vi/20024558.htm?ca=14_s och dom modulerna är ju som gjorda för att flyttas.

Är dom dåliga att bo i med konstig planlösning, dåligt isolerat och riktiga snikbyggen eller går det att bo i dom?

Det känns som kontorsmoduler är mycket lättare att flytta än vanliga modulhus men är det så igentligen?

Jag vet att det troligtvis inte kommer bli något drömboende men jag vill ha något billigt och relativt smidigt sen om jag tröttnar kan jag ju kränga det relativt smidigt på blocket och bygga mej något riktigt eller åka o hämta ett par moduler till om jag skulle behöva bygga ut.

Redigerat:
Har du tomt till att börja med? Och vad får du bygga där enligt detaljplanen?

Sedan blir din fråga lite retorisk. Det finns människor i världen som bor oerhört mycket mer spartanskt än i sådana baracker som du visar, så visst kan man bo där. Men det är förmodligen inte billigt att bo där vad avser driftskostnader och underhåll, det är förmodligen inte heller särskilt roligt att bo där och räkna med att det är ganska så svårsålt om du vill sälja det.

Här ute på Ekerö finns det ett hus som ser ut att vara byggt just av en sån modul - med ett sadeltak ovanpå...

Fult som stryk, de har inte satt en enhetlig fasad än (pengarna tryter väl, som för alla andra). Jag undrar om det verkligen blir billigare i slutänden ? Det är ju i princip bara stommen med isolering du kan använda ? Många byggfirmor kan leverera en färdig modul som tillbyggnad, på samma sätt som modulhus.

För den som vill se var, så finns det på Sånga-Säby vägen strax före Swegro, på vänster sida i den branta vänsterkurvan.

tomten som kåken ev ska stå på tillåter max 1,5plans hus (maxhöjd 4,5m) och max 150 eller 200kvm.

Det verkar på er som dom är så snikbyggda som jag trodde så det blir nog att leta efter något annat.
Jag kan tänka mej att kåken på ekerö inte ser speciellt rolig ut om dom inte ens har enhetlig fasad.

Göran.W
Hej det hotelet i Lomma går det nog att pruta bra på för det är från en nerlagd camping som snart måste vara rensad för komunnen sagt upp arendet.
Om man kan bo i bodar beror nog på hur man är som människa.
Jag bode själv drygt 1 år i husvagn och det gick hur bra som helst.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.