Går det att ta bort klämringen från ett kromat 12 mm rör som suttit monterad några år i en skarv?
Om det finns något sätt så jag inte behöver kapa bort 15 mm av röret, det blir för korta rör annars.
Jag ska montera en duschhörna och behöver borra två 12 mm hål i duschväggens aluminium list.
Sedan trä in rören den vägen, och det har varit duschdraperi där tidigare.
Om det finns något sätt så jag inte behöver kapa bort 15 mm av röret, det blir för korta rör annars.
Jag ska montera en duschhörna och behöver borra två 12 mm hål i duschväggens aluminium list.
Sedan trä in rören den vägen, och det har varit duschdraperi där tidigare.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Cromade rör är inte hårda , dom är lite mjuka och klämringen biter hårt i röret ( klämmer in )
och kan vara svåra att få bort , du har en klämmutter som ska gå emot den , ibland gåt det att knacka på den mot ringen
Om du mot förmodan får bort den , så är det inte säker att en ny klämring kommer att täta då röret är deformerat
Rekommendation lite nya bitar
och kan vara svåra att få bort , du har en klämmutter som ska gå emot den , ibland gåt det att knacka på den mot ringen
Om du mot förmodan får bort den , så är det inte säker att en ny klämring kommer att täta då röret är deformerat
Rekommendation lite nya bitar
Det blir ett jättehål isåfall då muttern till klämmringskopplingen är 24 mm.
Kopplingen var inte så hårt åtdragen, röret ser rätt ok ut. Ska prova få loss klämringen med de knep som föreslagits i tråden.
Kopplingen var inte så hårt åtdragen, röret ser rätt ok ut. Ska prova få loss klämringen med de knep som föreslagits i tråden.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden