Jag är helt ny på det här med ledlister och undrar om man kan skarva två sektioner ledlist med vanlig kabel?

Jag har en "bokhyllevägg" med 120 cm breda hyllor. Jag har 2 st höga hyllor med överskåp, sedan kommer ett lågt skåp och sedan ytterligare en hög hylla med överskåp.
Handritad skiss på rosa post-it lapp, visar fyra rektanglar, måttangivelser, och ordet "SKÅRAR".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag skulle vilja ha en ledlist i överskåpen. Helst ska listerna sitta ihop så att man kan tända och släcka alla samtidigt. Frågan är om det går att koppla ihop listerna i skåpen till vänster om det låga skåpet med listen till höger om det låga skåpet? Hur gör man det isf? Behövs särskilda kopplingar, eller kan man löda ihop vanlig kabel? Skulle vara skönt att slippa flera drivdon och den totala längden på led-listen blir ju bara 1.20 x 3 så jag tänker att ett don borde räcka?

Jag har skarvat Philips hue ledlister i köket för att få in en snutt under diskmaskinen. Köpte en anpassad skarvsladd från amazon för nån hundralapp. (Listen går att klippa av så jag fick rätt längd).

Dock märkte jag att den inte orkade tända hela längden innan jag kapade till snutten under diskmaskinen, så det kan ev vara ett problem för dig om du tänker använda hue, min totallängd är drygt 3 meter nu efter kapning å skavning å det fungerar fint.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.