27 375 läst ·
19 svar
27k läst
19 svar
Går det att rädda den gamla oxelhäcken?
Klipp ner som tidigare nämnts!
Vill du underlätta ytterligare håller du borta gräset en bit på båda sidor av häcken och gödslar den regelbundet. Dock inget gödsel nu!
Vill du underlätta ytterligare håller du borta gräset en bit på båda sidor av häcken och gödslar den regelbundet. Dock inget gödsel nu!
Öppnar upp en gammal tråd då vi har en oxelhäck som är väldigt gles nertill och ca 4 meter hög.Claes Sörmland skrev:
Den måste klippas i år. Jag har funderat på att klippa varannan planta i år och dom andra nästa år så att det inte blir helt kalt. Tror ni att den tar sig om jag klipper ner den till 20-30 cm?
Jag tror den tar sig utan problem men är skeptisk till att klippa varannan planta. Det gör ju att de nedklippta plantorna måste konkurrera med de ej nedklippta plantorna om vatten under försommaren.A Anette Jonsson skrev:
Klicka här för att svara