Går det att rädda mitt fina bord som blomvattnaren tyvärr illa skadat? Fanéret är helt men väldigt upphöjt. Vet inte om det går att lösa på något sätt, men har läst mig till att det kan gå att först ta bort all lack och sedan försiktigt slipa, för att se om man kan få bort skadan innan man når ”botten av” fanéret. Och sedan lacka allt igen. Vad tror ni? Är det möjligt och hur hittar jag någon som kan göra det? Jag vet ju inte ens vad jag vill få gjort… Tacksam om någon kan beskriva för mig vad jag ska be om. (Tror ni man måste ta bort lacken och lacka om hela bordet för att få samma färg?)
Jag tror faneret måste bytas isåfall, kostnaden riskerar att vara över 5000kr så jag gissar att det är orimligt dyrt och du får se skadan som en lärdom om att placera växterna på en rostfri diskbänk nästa gång.
Slipa och lacka om allt är det som gäller. Du behöver ju inte lacka det sen, finns massor av varianter av ytbehandling beroende på vad du söker.
Det finns behandling för trä för att få bort fuktskador, men jag är osäker på hur de funkar så överlåter det till någon annan.
Det finns behandling för trä för att få bort fuktskador, men jag är osäker på hur de funkar så överlåter det till någon annan.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Går plommonträdet att rädda?
Häckar, Buskar & Träd -
Går det att bygga ut förråd till bastu med det här taket + lutning?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Golvlister i ek, går det att lacka om?
Färg, Måla & Tapetsera -
Ser detta rätt ut? Rör och slangar i krypgrunden.
Vatten & Avlopp -
Går det att begränsa effekten i en kamin med tegelstenar?
Värme allmänt