Jordgubbkiwi
Går det att koppla ut kablarna ur denna lampsockel? Hur? Fjäderspänning?(vart isåfall?)

Skulle behöva dra igenom kabeln genom ett mindre hål och koppla tillbaka den igen, men fastnade här..

• Lampsockel med inkopplade kablar och frågor om hur man lossar dem, för att dra dem genom ett mindre hål och koppla åter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vit lampsockel med anslutna kablar. Texten på sockeln visar "AC 50HZ" och "MAX 25V".
    Skapa konto
  • Närbild på en lampsockel med synliga metalldelar, eventuellt kabelfäste. Fråga om hur man kopplar loss kablarna och om fjäderspänning används.
    Skapa konto
  • Lampsockel med fastklämda kablar, sedd ovanifrån, där en person undrar om kablarna kan kopplas ur och hur fjäderspänningen fungerar.
    Skapa konto
Lite svårt att se, men du måste nog skaffa en öppningsbar lampsockel med skruvplintar

Är det lättare att dra kabeln åt andra hållet?

Jordgubbkiwi
Jakopp Jakopp skrev:
Lite svårt att se, men du måste nog skaffa en öppningsbar lampsockel med skruvplintar

Är det lättare att dra kabeln åt andra hållet?
Jag var rädd för det, hade hoppats jag kunde komma billigt undan med något jag redan hade hemma.

I andra änden är det stickkontakt tyvärr.

Jordgubbkiwi Jordgubbkiwi skrev:
Jag var rädd för det, hade hoppats jag kunde komma billigt undan med något jag redan hade hemma.

I andra änden är det stickkontakt tyvärr.
Är stickkontakten gjuten?

Jordgubbkiwi
Jakopp Jakopp skrev:
Är stickkontakten gjuten?
Ja helgjuten.. men nu chansade jag och lyckades hitta fjädern! Så nu är den loss. Och när kabeln väl var borta gick det mycket bättre att förstå hur allt hänger ihop.

Tack för engagemanget!

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
Ja helgjuten.. men nu chansade jag och lyckades hitta fjädern! Så nu är den loss. Och när kabeln väl var borta gick det mycket bättre att förstå hur allt hänger ihop.

Tack för engagemanget!
Har samma bekymmer. Var sitter fjädern till att lossa kabel

Jordgubbkiwi
Oj, nu var det så längesen jag pillade med denna så jag minns dåligt. Fjädern sitter inunder kabelhålet. Jag har för mig att jag gick in med mejsel i dom hålen som fanns och tryckte ner ”fjädern” så kabeln blev lös.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.