1 279 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
går det att göra så ??
har någon provat? (ev bild) Har någon förslag på hur man kan lägga en trallpå 5.8 utan skarvar??
Undvika skarvar blir svårt såvida du inte får tag på 5800 längder.
Ett alternativ är att lägga en ram runt hela altanen med 28x120 och dela den i mitten med en 28x120. Då får du en "naturlig" orsak till skarvarna.
Har sett andra göra så.
Har själv en ram runt min altan vilket ger ett snyggt och "färdigt" avslut på altanen.
//A
Ett alternativ är att lägga en ram runt hela altanen med 28x120 och dela den i mitten med en 28x120. Då får du en "naturlig" orsak till skarvarna.
Har sett andra göra så.
Har själv en ram runt min altan vilket ger ett snyggt och "färdigt" avslut på altanen.
//A
Misstänker att 3,70m är på gränsen mot trångt. Finns det mer utrymme at spela med, så hade jag nog gått upp till 4,20. Detta är dock vad jag hört.
Har postat en spännviddstabell som bör hjälpa till med dimensioneringsfrågor. Sök på "spännviddstabell"......
Har postat en spännviddstabell som bör hjälpa till med dimensioneringsfrågor. Sök på "spännviddstabell"......
byggde en altan för ngn vecka sedan anv 195x45 till stommen hadde 5st leca-block på varje långsida 10 totalt. blev hur stabilt som helst . altanen var 10x3.2m hadde 4m längder på trallen för att slippa skarvar så satte vi dom längs efter på sidorna och i mitten tvärtom . tyckte att det blev fint ,lite avdelat sådär och annorlunda. alltså tvärsan på sidorna och sticken i mitten. vi körde även utan mellanrum mellan trallen det kommer ändå att krympa så det blir springor.
sry glömde ge ett tips på din altan
hadde gjort så här: du behöver 9st punkter 3st på varje långsida av ramen och 3st i mitten där anv du dig av en bärlina den behöver ej vara kraftigare än 95x45 dett kommer garanterat att bli svikt fritt . stommen gör du i 45x195 c/c 600 givetvis
hadde gjort så här: du behöver 9st punkter 3st på varje långsida av ramen och 3st i mitten där anv du dig av en bärlina den behöver ej vara kraftigare än 95x45 dett kommer garanterat att bli svikt fritt . stommen gör du i 45x195 c/c 600 givetvis
Klicka här för att svara