Hej!

Innan jag drar iväg en beställning på en Shelly 1 och bokar en eltekniker vill jag bara försäkra mig om att jag har alla ordentliga kablar framdragna. Bor i ett sekelskifteshus så har eventuellt inte det. Om inte så vill jag inte investera i en Shelly.

Kan ni som är lärda se om det finns en neutralledare bakom strömbrytaren? Det som syns till höger är en termostat till golvvärme och till vänster är baksidan av en enkel av/på strömbrytare. Man kan ju inte riktigt lita på färgerna i den här lägenheten, men det ser ut som att de svarta är fasledare.

• Öppen elektrisk väggdosa med synliga kablar, inklusive potentiella fasledare och termostat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
någon försäkran om att det finns en nolla är svår att ge på nätavstånd, men det förefaller ju sannolikt att det finns en nolla där

men var tänkte du placera Shellyn? den får väl knappast plats i det befintliga vänstra utrymmet såvida du inte tar bort strömbrytaren helt eller bygger på med en förhöjningsram? alternativt placerar Shellyn någon annanstans...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.