Håller på att lägga cellplast för att gjuta platta. Väggen jag lägger cellplasten mot är minst sagt ojämn. Vertikal ojämnhet har jag löst med fogskum (FM610) som känns tätt och någorlunda stabilt men horisontell ojämnhet är svårare. Har testat att skära skivorna efter sten men svårt att få skivan att följa ojämnheten så pass att det blir en stabil yta. Har funderat på fylla upp med grus då ojämnheten för det mesta är i mitten lagret men kommer då att bli en del oisolerat utrymme. Det är även för stora ytor för att fylla helt med fogskum då det finns risk att cellplasten kommer att vika sig.
Någon som har gjort något liknande tidigare? Hur har ni/hade ni löst det?
Edit:
Såg nu att det svårt att se det på bilderna men stenen mot väggen är inte jämn efter lager två, diffar allt mellan 1-5 cm i höjd.
Någon som har gjort något liknande tidigare? Hur har ni/hade ni löst det?
Edit:
Såg nu att det svårt att se det på bilderna men stenen mot väggen är inte jämn efter lager två, diffar allt mellan 1-5 cm i höjd.
Är man inte fogskumsproffs så skulle jag avråda från det faktiskt. Väldigt lätt att skivorna flyttar på sig när skummet expanderar och då har man skaffat sig merjobb.
Leca är betydligt enklare att få bra (och billigare).Det funkar bra både vertikalt och horisontellt.
Leca är betydligt enklare att få bra (och billigare).Det funkar bra både vertikalt och horisontellt.
Klicka här för att svara