Har för första gången satt min man i arbete att ta av ugnsluckan (6 år gammal) för att kunna rengöra mellan glasen (det har varit smutsigt länge). Det ena gångjärnet står rakt upp och det andra är vinklat. Vet inte hur det ska se ut men antar av bilden på bruksanvisningen att det ska stå rakt ut? Efter en del jobb har vi nu lyckats att få båda att vara raka men får inte in luckan på plats. Det ser så lätt ut på bilden! Hur gör man? Tacksam för tips!

• Instruktioner från en ugnsmanual för att hänga på ugnsluckan med bilder som visar gångjärn och placering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ugnslucka med avtagna gångjärn på köksbord, ett uppvinklat och ett utsträckt; husgeråd synliga i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Ugnslucka avmonterad, visar metalldelar och gångjärnslås, på ett bord med vit duk. Glaset i luckan är delvis smutsigt.
    Skapa konto
  • Ugnslucka av monterad med ett gångjärn synligt på en bänk; ett gångjärn står rakt upp och bilden visar arbetsytan med verktyg i bakgrunden.
    Skapa konto
E Eva Helene skrev:
Har för första gången satt min man i arbete att ta av ugnsluckan (6 år gammal) för att kunna rengöra mellan glasen (det har varit smutsigt länge). Det ena gångjärnet står rakt upp och det andra är vinklat. Vet inte hur det ska se ut men antar av bilden på bruksanvisningen att det ska stå rakt ut? Efter en del jobb har vi nu lyckats att få båda att vara raka men får inte in luckan på plats. Det ser så lätt ut på bilden! Hur gör man? Tacksam för tips!
spänn ner det bottre mha tex en skiftnyckel och se till att haspen hamnar på samma ställe som det hitre (första bilden)

• Gilla
Eva Helene
  • Laddar…
returen returen skrev:
spänn ner det bottre mha tex en skiftnyckel och se till att haspen hamnar på samma ställe som det hitre (första bilden)
Ok har jag gjort nu och det funkade. Tack

• Gilla
returen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.