Hej

Nån som vet var jag kan få tag på gångjärn till duschvägg/dörr, gärna med lyftfunktion?

Glasmästaren kan ha.

Ja, det är ju en god tanke.

Har precis installerat sådana tillsammans med måttbeställd glasvägg från glasmästaren. Kan varmt rekommendera det framför färdiga lösningar från badrumsaffären, samma pris, men efter dina mått och önskemål.

Man kan också köpa måttbeställt från GSAB med gångjärn och allt

GSAB verkar ju ha det mesta, tack för tipset!

Jag fick hem min duschvägg (dörr + fast parti) igår från GSAB med superspecialmått för att passa under en trappa. Den var enkel att montera och verkar fungera riktigt bra. Litet dyrare än standardväggar från andra tillverkare, men inte alls så dyr som jag fruktat. Man får beställa via en av deras återförsäljare, men i mitt fall så levererade jag ritningarna och diskuterade utförandet direkt på plats hos GSAB i Länna söder om Stockholm.

INR, Duscholux, Duschbyggarna, INOXA, Vetro, etc. Alla har serier som du kan måttbeställa, med bredd, höjd och snedkapning. Har nog glömt en massa varumärken men där har du ett gäng. Men jag trode frågan var att få tag i lösa gångjärn. Detta kan va lite känsligt, hos vissa av dessa. Försökte från INR en gång men då var de väldigt motsträviga.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.