Nyss blivit ensam och vet inte hur jag ska reglerar min panna. Just nu fungerar det bra men då jag ska åka bort en längre period vill jag kunna ställa ner värmen så inte det tar så mycket el. Någon som förstår sig på denna panna är jag tacksam för svar
 
  • Panna av märket Unical och Euronorm med kontrollpanel och rattar, placerad i pannrum med rör i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Manöverpanel för panna med vridreglage, knapp och varningsetikett för överhettningsskydd. Värmeinställning visas i kW.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Maskinpanel med tre vridknappar, en timer, lampindikatorer och en kurvlutningsgraf för reglering av värmepanna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns någon typskyllt på pannan du kan ta bild på så kan jag försöka leta upp manualen.

Är det bara värme eller även varmvatten eller har du separat varmvattenberedare?

Verkar vara styrning mer rumsgivare eller utomhusgivare. Det kan räcka att du ställer ner elementen/termostaterna i huset så kommer pannan inte behöva värma så mycket vatten.
 
S Småbrukaren skrev:
Finns någon typskyllt på pannan du kan ta bild på så kan jag försöka leta upp manualen.

Är det bara värme eller även varmvatten eller har du separat varmvattenberedare?

Verkar vara styrning mer rumsgivare eller utomhusgivare. Det kan räcka att du ställer ner elementen/termostaterna i huset så kommer pannan inte behöva värma så mycket vatten.
Tack för svar. Tror tyvärr att termostaten är sönder. Vi har golvvärmen
 
C chsrlottej63 skrev:
Tack för svar. Tror tyvärr att termostaten är sönder. Vi har golvvärmen
Rör inget på pannan!! Inte termostater heller. Kolla på schuntstyrningen istället.
 
Det är den som är på sista bilden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.