Hej!
Skulle behöva ett trefasuttag i vårt sommarhus och funderar på om denna brytare skulle kunna bytas ut till ett trefasuttag 16a?
vad jag kan se finns tre faser och en jord. Den används inte längre då den var till en äldre vvb men nu körs en nyare variant på enfas/stickpropp
tacksam för svar
Skulle behöva ett trefasuttag i vårt sommarhus och funderar på om denna brytare skulle kunna bytas ut till ett trefasuttag 16a?
vad jag kan se finns tre faser och en jord. Den används inte längre då den var till en äldre vvb men nu körs en nyare variant på enfas/stickpropp
tacksam för svar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Södermanland
· 658 inlägg
Nej. Den saknar högst troligt nolla.B Berka81 skrev:Hej!
Skulle behöva ett trefasuttag i vårt sommarhus och funderar på om denna brytare skulle kunna bytas ut till ett trefasuttag 16a?
vad jag kan se finns tre faser och en jord. Den används inte längre då den var till en äldre vvb men nu körs en nyare variant på enfas/stickpropp
tacksam för svar
[bild]
Räkna ledarna. 4= nej 5 = Ja.
Medlem
· Södermanland
· 658 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 658 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 658 inlägg
Man kan ju sätta uttaget under och behålla brytaren. Under förutsättning att nolla finns eller att det går att komplettera med det.
Medlem
· Södermanland
· 658 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 658 inlägg
Medlem
· Södermanland
· 658 inlägg
Åter till ämnet...
- Det är ett motorskydd, verkar vara ställbart mellan 0,2 och 0,3 A.
- Enligt mitt ögonmått så saknas nolla så nej, det kan rakt av inte bli ett trefasuttag. undersök möjligheten att få fram en tråd till.
- Det är ett motorskydd, verkar vara ställbart mellan 0,2 och 0,3 A.
- Enligt mitt ögonmått så saknas nolla så nej, det kan rakt av inte bli ett trefasuttag. undersök möjligheten att få fram en tråd till.
Klicka här för att svara
