Ursäkta, det vände sig i skallen på mig :o . Mina billiga spegeldörrar är helsymmetriska i alla fall.

KnockOnWood skrev:
Ursäkta, det vände sig i skallen på mig :o . Mina billiga spegeldörrar är helsymmetriska i alla fall.
Jag önskar mina hade varit det :D

Innerdörrar med modul 20 och 21 har symmetrisk beslagning och kan hängas upp och ned om man så skulle önska. Övriga moduler innefattas ej av någon standard så där det upp till tillverkaren att beslå hur han själv behagar.

Hursomhelst, jag anser att du lugnt kan köpa standardhöjd och plocka dina cm nedtill på karm och dörr. Köper du en lätt innerdörr (d v s en tiokilos med bikakepapper inuti) finns en risk att man tar för mycket i nedkant men det lagas lätt genom att limma tillbaka bottenlisten.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Okej, tack för era förslag! Vad är era erfarenheter av att kapa dörrar - riskerar man att träffa på spik eller annat tråkigt som man helst inte sätter finklingan till sänksågen i?

tacho skrev:
Okej, tack för era förslag! Vad är era erfarenheter av att kapa dörrar - riskerar man att träffa på spik eller annat tråkigt som man helst inte sätter finklingan till sänksågen i?
Goda, har kapat kanske 10 dörrar med sänksågen.

Jag inbillar mig att ramen borde sitta ihop med någon slags metall, men det är väl bara att köra och hoppas på det bästa.

Uppföljning av tråden:

Dörren sitter på plats efter att jag kapat 10 mm i överkant och 8 mm i underkant. Dessutom tog jag bort ~10 mm av överstycket, så totalt fick jag kapa ca 28 mm för att få in hela paketet. Inga problem alls att såga i dörren med sänksågen.

Tackar för all hjälp! Bifogar även en bild för er alla att njuta av ;)

• WP_20140205_002.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.