Hej!
Osäker på hur jag ska definiera min fråga, men jag gör mitt bästa.
Jag bor i en sekelskifteslägenhet där alla uttag i taket är/har s.k kronuttag som ser ut som på bilden. Jag har nu införskaffat mig spotlights som jag gärna vill installera där. Bilden som föreställer en ritning är så det ”behöver” se ut för att det ska gå att installera.
Är det möjligt att på något sätt få det att funka utan att kontakta en elektriker? Obs. om det krävs en elektriker kommer jag givetvis kontakta en.
Väldigt tacksam för svar!
Osäker på hur jag ska definiera min fråga, men jag gör mitt bästa.
Jag bor i en sekelskifteslägenhet där alla uttag i taket är/har s.k kronuttag som ser ut som på bilden. Jag har nu införskaffat mig spotlights som jag gärna vill installera där. Bilden som föreställer en ritning är så det ”behöver” se ut för att det ska gå att installera.
Är det möjligt att på något sätt få det att funka utan att kontakta en elektriker? Obs. om det krävs en elektriker kommer jag givetvis kontakta en.
Väldigt tacksam för svar!
Okej! Tack så mycket för svar. Problemet är att en hane (och även det som är i taket nu) är för stora för att kunna gå in under kåpan för spotlightsen. Men om det bara är att kapa av sladden så löser det just det problemet. De nakna sladdarna (som på instruktionerna) ska alltså in i en dosa inuti kåpan för spotlightsen.J Jorel03 skrev:
Klicka här för att svara