Hej alla glada!

Har ett gammalt körsbärsträd ståendes i trädgården som behöver lite omsorg. I år så växte det inte några löv på många av grenarna, ganska stor del av trädet som ni ser på bilden:

DSC_0238.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur ska jag göra för att trädet skall bli glatt igen? Sjunger det på sista versen, stammen är säkert ~80cm i diameter längst ned, så det lär väl ha några år på nacken. Huset byggdes 39 så det kan ju vara från där ifrån.

Tack på förhand!

/ekblom
 
Tyvärr har nog åldern tagit ut sin rätt.
"Grentorka" eller ålder brukar vara vanliga orsaker till att ta bort och förnya.
 
De grenar som varit utan löv i sommar är döda, de kan du såga bort om du vill. Återstående kanske kan överleva några år, men som sagt börjar det gå mot slutet
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
Ta bort döda grenar. Man kan även se över dräneringen. Om trädet står mycket blött drunknar det och det får extra svårt på vintern.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.