Hej,
har precis rivit bort all våtrumstapet i vårt gamla trähus och hittat - kartonggipsskivor.... Om nu badrummet inte ska användas till dusch utan bara som toalett med handfat, ska man limma pärlsponten direkt på reglar på kartongen eller måste man i alla fall sätta dit en tätskikt? Är det inte bättre om gipsskivorna "ventileras"... Vatten ska det ju inte hällas på väggarna men lite ånga osv kan det ju bli ändå.

Tack på förhand !
 
Utan golvbrunn finns bara krav på tätskikt i golv med uppvik. Personligen hade jag aldrig haft gipsskivor som underlag för pärlspont i din situation, jag tycker det rimmar dåligt i ett gammalt trähus.

mvh
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.