Hej,
har precis rivit bort all våtrumstapet i vårt gamla trähus och hittat - kartonggipsskivor.... Om nu badrummet inte ska användas till dusch utan bara som toalett med handfat, ska man limma pärlsponten direkt på reglar på kartongen eller måste man i alla fall sätta dit en tätskikt? Är det inte bättre om gipsskivorna "ventileras"... Vatten ska det ju inte hällas på väggarna men lite ånga osv kan det ju bli ändå.
Tack på förhand !