Tänkte inte alls på detta innan, men flytspackla golvet idag i Hallen, Hade 2 nya säckar och en Gammal säck jag haft i förrådet. Men nu verkar det som att just den ytan vart jag slog i den gamla säcken inte torkar alls. Har gått ca 5 timmar nu, men där vart jag la dom 2 nya säckarna är det gångbart o torrt redan.
Ska jag vänta några timmar till, eller skrapa bort det gamla, prima om o lägga nytt ?

Med vänlig hälsning, Matti
 
Vad ska du ha för golv ovanpå?
Spacklet torkar till slut, men kommer inte bli lika starkt, men ska du ha parkett på tex. så spelar ju det mindre roll.
 
  • Gilla
MattiasBjorn
  • Laddar…
Tänkte lägga klinkers ovan på 60*60 plattor. Hallen är ca 5kvm, och ytan som inte torkat ännu är ca 1.5 kvm.
 
MattiasBjorn MattiasBjorn skrev:
Tänkte lägga klinkers ovan på 60*60 plattor. Hallen är ca 5kvm, och ytan som inte torkat ännu är ca 1.5 kvm.
Jag hade tagit bort det,
Hade samma problem när jag flytspacklade med Kiilto Tasoflex, det tog 48h innan allt var torrt, men jag skulle ha parkett ovanpå, så jag lät det vara.
 
  • Gilla
MattiasBjorn
  • Laddar…
Tack för svar,
Jag beslutade att ta bort o prima om. Var i köpte nytt och fräscht flytspackel,
Försöka göra så rent som möjligt nu då, skrapa så gott det går gissar jag.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Jag hade tagit bort det,
Hade samma problem när jag flytspacklade med Kiilto Tasoflex, det tog 48h innan allt var torrt, men jag skulle ha parkett ovanpå, så jag lät det vara.
tog bort allt o hällde på nytt flytspackel, härdade på 2 timmar
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.