Vid markarbete på tomten fann jag ett betongrör i marken, avstickare till huvudstammen i avloppssystemet. Har förmodligen suttit ett annat rör i som någon gång gått av och avlägsnats. Denna gren av avloppet skall ej användas och mynningen kommer ligga ca 70cm under jord när jag är klar på tomten. Behöver tips hur jag proppar röret på ett smart sätt. (När jag grävde fram det låg det bara en sten på) Vill gärna att det blir bra gjort eftersom om det faller ner något i röret kommer det sätta igen hela mitt avlopp.

Ovanifrån bild av ett öppet betongrör i marken omgivet av gråsten och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Betongrör i marken med måttband som visar rörets diameter, avsett för avloppssystem.
Skapa konto

Måttband som mäter diametern på ett avgrävt betongrör i marken, potentiell del av ett avloppssystem.
Skapa konto

Tack på förhand
Oskar

Bästa svaret

Hej.

Blanda bruk som är ganska torrt och täta hålet med. Om det behövs får du improvisera och göra en plugg av tex plast och lägga en rejäl hög bruk utanför pluggen.

Edit: Hade lite brått när jag tittade innan. Såg nu att det är ett stående rör. Lägg på en betongplatta som du limmar dit med stenlim så blir det tätt.

G-83 G-83 skrev:
Hej.

Blanda bruk som är ganska torrt och täta hålet med. Om det behövs får du improvisera och göra en plugg av tex plast och lägga en rejäl hög bruk utanför pluggen.

Edit: Hade lite brått när jag tittade innan. Såg nu att det är ett stående rör. Lägg på en betongplatta som du limmar dit med stenlim så blir det tätt.
Tackar för tipset! Så får det bli.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.