Vid markarbete på tomten fann jag ett betongrör i marken, avstickare till huvudstammen i avloppssystemet. Har förmodligen suttit ett annat rör i som någon gång gått av och avlägsnats. Denna gren av avloppet skall ej användas och mynningen kommer ligga ca 70cm under jord när jag är klar på tomten. Behöver tips hur jag proppar röret på ett smart sätt. (När jag grävde fram det låg det bara en sten på) Vill gärna att det blir bra gjort eftersom om det faller ner något i röret kommer det sätta igen hela mitt avlopp.
Tack på förhand
Oskar
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack på förhand
Oskar
Bästa svaret
Hej.
Blanda bruk som är ganska torrt och täta hålet med. Om det behövs får du improvisera och göra en plugg av tex plast och lägga en rejäl hög bruk utanför pluggen.
Edit: Hade lite brått när jag tittade innan. Såg nu att det är ett stående rör. Lägg på en betongplatta som du limmar dit med stenlim så blir det tätt.
Blanda bruk som är ganska torrt och täta hålet med. Om det behövs får du improvisera och göra en plugg av tex plast och lägga en rejäl hög bruk utanför pluggen.
Edit: Hade lite brått när jag tittade innan. Såg nu att det är ett stående rör. Lägg på en betongplatta som du limmar dit med stenlim så blir det tätt.
Tackar för tipset! Så får det bli.G-83 skrev:
Hej.
Klicka här för att svara