1 450 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Gammalt badrum
Hej!
Jag har precis börjat riva i mitt gammla badrum för att fräscha upp det lite.
På golvet låg det tidigare Klinkers av modell äldre (1.5cm tjocka). Jag har lossat alla klinkersplattor och plockat ut toa, handfat och badkar. Nu till problemet: Golvet i badrumet är gjötet, eller hur man säger. Skall man flytspackla över detta eller bila upp det?
Jag har precis börjat riva i mitt gammla badrum för att fräscha upp det lite.
På golvet låg det tidigare Klinkers av modell äldre (1.5cm tjocka). Jag har lossat alla klinkersplattor och plockat ut toa, handfat och badkar. Nu till problemet: Golvet i badrumet är gjötet, eller hur man säger. Skall man flytspackla över detta eller bila upp det?
Det är ju bara bra att det är gjutet, stabilare underlag får du leta efter. Jag tycker att du ska:
- Hugga loss alla stora ojämnheter
- ta på flytspackel för att jämna ut ojämnheter och få till ett fall till brunnen
- Primer för bättre vidhäftning
- Tätskickt
- Nya klinker
Kanske du ska passa på med lite golvvärme också när du ändå är på gång.
- Hugga loss alla stora ojämnheter
- ta på flytspackel för att jämna ut ojämnheter och få till ett fall till brunnen
- Primer för bättre vidhäftning
- Tätskickt
- Nya klinker
Kanske du ska passa på med lite golvvärme också när du ändå är på gång.
Jo det stämmer bra det där med att jag måste byta golvbrunn
.
Den har suttit där sen huset byggdes på 30-talet.
Har funderat pågolvvärme men vi flyttar in i huset i slutet av april och just nu är jag i köket och byter, ändrar och fixar.
Hade planer på att slopa elementet i badrummet och sätta i golvvärme för att få plats med badkar och dusch men det blir för trångt och som det ser ut nu blir det bara badkar, får fixa dusch på bottenplan sen när jag skall göra toa där.
Finns det nått mer jag bör tänka på eller vad säger ni?
Det blir antagligen att jag sätter i komfort-golvvärme (el).
Funderar även på att byta ut de gammla avloppsröret.
Den har suttit där sen huset byggdes på 30-talet.
Har funderat pågolvvärme men vi flyttar in i huset i slutet av april och just nu är jag i köket och byter, ändrar och fixar.
Hade planer på att slopa elementet i badrummet och sätta i golvvärme för att få plats med badkar och dusch men det blir för trångt och som det ser ut nu blir det bara badkar, får fixa dusch på bottenplan sen när jag skall göra toa där.
Finns det nått mer jag bör tänka på eller vad säger ni?
Det blir antagligen att jag sätter i komfort-golvvärme (el).
Funderar även på att byta ut de gammla avloppsröret.
Klicka här för att svara