Det har jag faktiskt inte kontrollerat. Om det inte går till ngt annat än belysningen, är det nydragning du tänker då?

Kurtivan skrev:
Åhhh, varför är allt så svårt och besvärligt? 50 cm såg-och kutterspån, trångt och djävligt, men det såg du väl inte framför dig Patrik :)
Hehe Jo, tanken slog mig. Ibland är det inte så mysigt, som det många gånger kan framstå som, att vara elektriker. :cool:
Men jag vet inte ja, i hus med sågspånisolering kan man gräva sig fram till takdosan ovanifråbn då eller? I såfall så skulle man kanske kunna gå den vägen och borra hål i dosan och pilla ner en slangstump och sedan gå vidare med den ner i väggen.

Ett annat alternativ kan vara kulo klamrad i taket från dosan ner till väggen. Det är ju lättast i alla fall.

//Patrik

Kurtivan skrev:
Det har jag faktiskt inte kontrollerat. Om det inte går till ngt annat än belysningen, är det nydragning du tänker då?
Ja eftersom det blir en vägglampa nu så är det kanske onödigt att gå via taket ifall det inte behövs.
Beroende hur det ser ut på väggarna då.

Jag har fällt in massor med extra rör (el och nätverk) i mitt 60-talshus med sågspånsisolering. Det är bara att ta på munskyddet och börja skotta

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.