Hej
Jag har köpt ett sommarhus med krypgrund där Anticimex installerat ett avfuktningssystem i grunden. Huset är alltså torrt underifrån.
Vi ska nu lägga klickgolv och undrar om den gamla plastmattan kan vara kvar? Mattan sitter som berget, och låter den gärna vara kvar om det funkar.
Tacksam för synpunkter.
Mvh Jörgen

J Jorgli skrev:
Hej
Jag har köpt ett sommarhus med krypgrund där Anticimex installerat ett avfuktningssystem i grunden. Huset är alltså torrt underifrån.
Vi ska nu lägga klickgolv och undrar om den gamla plastmattan kan vara kvar? Mattan sitter som berget, och låter den gärna vara kvar om det funkar.
Tacksam för synpunkter.
Mvh Jörgen
Förra ägarna av vår kåk lät den gamla plastmattan vara kvar när de la laminatgolv.
När vi bytte ut det ena för att det var fult som stryk lät vi plastmattan vara kvar.
Funkar hur bra som helst.

Blir ju även som ett skydd om man råkar spilla nått.

• Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Jag lät plastmattan klistrad 1985 som sitter som berget ligga kvar när vi lade klickgolv 2020. Lumppapp emellan. Det fungerar hur bra som helst.

Ursviken Ursviken skrev:
Jag lät plastmattan klistrad 1985 som sitter som berget ligga kvar när vi lade klickgolv 2020. Lumppapp emellan. Det fungerar hur bra som helst.
Perfekt, gjorde det samma. Tack för input.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.