Hej

I vårt gamla hus på landet har vi byggt badrum och i samband med det hittade vi under några lager masonit ett tak av fin gammal grönmålad pärlspont. Det taket vill vi såklart behålla! Färgen är både flammig o sprucken och inte alltid i samma ton och det är såklart en massa spik ål...men vi vill ändå ha kvar både pärlspont o färg.

Hur göra? Försegla m lack? Låta det vara som det är? Är det ens smart att ha ett gammalt trätak i ett badrum?

Med vänlig hälsning,
Lampan
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.