Hej! Vi har ett hus från 1928 med original trapp, på 70 talet (tror jag) blev de lagt matta.
Nu har mattan verkligen gjort sitt å den står på tur i en eviga renoveringen.
Hur hemskt är jobbet egentligen, ni som gjort det.. hur många timmar behöver jag räkna med å lägga på å få den okej igen? 😅
Tanken är att vi så småningom ska montera eksteg, alternativt sätta skivor i hela trappan, men det är några rum kvar innan vi kommer dit, så resultatet jag är ute efter nu är en trappa fri från matta, antingen klar för å målas eller oljas/lackas beroende på tillståndet under
Hur hemskt är jobbet egentligen, ni som gjort det.. hur många timmar behöver jag räkna med å lägga på å få den okej igen? 😅
Tanken är att vi så småningom ska montera eksteg, alternativt sätta skivor i hela trappan, men det är några rum kvar innan vi kommer dit, så resultatet jag är ute efter nu är en trappa fri från matta, antingen klar för å målas eller oljas/lackas beroende på tillståndet under
Banditen skrev:
Hej! Vi har ett hus från 1928 med original trapp, på 70 talet (tror jag) blev de lagt matta.
Tanken är att vi så småningom ska montera eksteg, alternativt sätta skivor i hela trappan, men det är några rum kvar innan vi kommer dit, så resultatet jag är ute efter nu är en trappa fri från matta, antingen klar för å målas eller oljas/lackas beroende på tillståndet under![]()
Ett litet helvetesjobb att få bort matta ich klister men sedan blir trappan jättefin efter slipning! Har själv haft liknande 20-tals trätrappa som lackades då och då och var lätt att hålla ren.
Jämför med bild i dagens inlägg från @Spikbjörn.
Jämför med bild i dagens inlägg från @Spikbjörn.
Klicka här för att svara