Hej! Vi har ett hus från 1928 med original trapp, på 70 talet (tror jag) blev de lagt matta.
Nu har mattan verkligen gjort sitt å den står på tur i en eviga renoveringen.
Hur hemskt är jobbet egentligen, ni som gjort det.. hur många timmar behöver jag räkna med å lägga på å få den okej igen? 😅

Tanken är att vi så småningom ska montera eksteg, alternativt sätta skivor i hela trappan, men det är några rum kvar innan vi kommer dit, så resultatet jag är ute efter nu är en trappa fri från matta, antingen klar för å målas eller oljas/lackas beroende på tillståndet under ;)

• IMG_6B7A6067-791F-47F2-88AC-CA2605857330.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Banditen Banditen skrev:
Hej! Vi har ett hus från 1928 med original trapp, på 70 talet (tror jag) blev de lagt matta.
Nu har mattan verkligen gjort sitt å den står på tur i en eviga renoveringen.
Hur hemskt är jobbet egentligen, ni som gjort det.. hur många timmar behöver jag räkna med å lägga på å få den okej igen? 😅

Tanken är att vi så småningom ska montera eksteg, alternativt sätta skivor i hela trappan, men det är några rum kvar innan vi kommer dit, så resultatet jag är ute efter nu är en trappa fri från matta, antingen klar för å målas eller oljas/lackas beroende på tillståndet under ;)

• IMG_3719.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_3721.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_3718.jpeg
    Skapa konto
Ett litet helvetesjobb att få bort matta ich klister men sedan blir trappan jättefin efter slipning! Har själv haft liknande 20-tals trätrappa som lackades då och då och var lätt att hålla ren.

Jämför med bild i dagens inlägg från @Spikbjörn.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.