265 läst ·
2 svar
265 läst
2 svar
Gammal källa brunn
Hej jag håller på att lägga igen en gammal brunn från 1920 är fortfarande lite vatten men som nu väldigt lågt mest ytvatten ,men en regn period kan det vara översvämning där nästan , invändigt sätt med stora stenar jag slänger i sten i botten får varva med jord ,men om skulle lägga ned ett markrör för att avleda vatten ,är ett ett lock av trä och vore gott få lägga igen den.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 583 inlägg
Är inte med på vad frågan är ?björnuf skrev:
Hej jag håller på att lägga igen en gammal brunn från 1920 är fortfarande lite vatten men som nu väldigt lågt mest ytvatten ,men en regn period kan det vara översvämning där nästan , invändigt sätt med stora stenar jag slänger i sten i botten får varva med jord ,men om skulle lägga ned ett markrör för att avleda vatten ,är ett ett lock av trä och vore gott få lägga igen den.
Det låter lämpligt att lägga en "Stenkista" i botten, och sen jord på. Och ev ha dräneringsrör i botten också, om det byggs mycket vatten.
Vet inte var trälocket kommer in - du vill väl antagligen gräva igen brunnen helt, eller ?
Produkter som diskuteras: "Stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
1 034 kr inkl moms
Läs mer
Vill gärna lägga igen den trälocket var bara en beskrivning av källan ,var bara om jag inte gjorde något dumt men jag lägger i mängder av sten jord längre upp , markrör eller dräneringsslangklaskarlsson skrev:
Klicka här för att svara