Hej,
Hittade följande när jag sågade upp innertaket i källaren då vi ska byta några gammla rör. Ser det ut som något farligt och så tänker jag främst på asbest? Byggt 46 men vet ej om man dragit om vatten sedan dess
Hittade följande när jag sågade upp innertaket i källaren då vi ska byta några gammla rör. Ser det ut som något farligt och så tänker jag främst på asbest? Byggt 46 men vet ej om man dragit om vatten sedan dess
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja jag tror att det var vanlig glasull enligt mina erfarenheter bruka asbest inte glimma så mycket.
Vanlig glasull , den var sydd på en pappmatta för att kunna hanteras och känns mjuk när man klämmer den ,
det var mest i kurvorna som asbets användes , då är det lite hårdare och knastrar lite om det kläms på .
Glasullsisolering är böjbar i kurvorna och det var inte så vanligt att då använda asbetsmassa till kurvorna .
det var mest i kurvorna som asbets användes , då är det lite hårdare och knastrar lite om det kläms på .
Glasullsisolering är böjbar i kurvorna och det var inte så vanligt att då använda asbetsmassa till kurvorna .
Klicka här för att svara
