Äger en gammal fin IDO från tidigt 50-tal. Prima brons i den sidomonterade spolningsmekanismen, men gummipackningen samt några smådetaljer i ventilsystemet är slut. Finns reservdelar att köpa på nätet?
Säljs alternativa, sidomonterade spolmekanismer nuförtiden? (eller är det möjligen antikbranschen som ska kontaktas?). Vill ogärna göra mig av med klenoden.:cool:

Redigerat:
Krilleman
Redigerat:
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Membran, boll och stång har jag nog liggandes någonstans.

Annars funkar det utmärkt att peta i en sidomatad fluidmaster.

Tack! men jag hittar ingen sidomatat fluidmaater på nätet. på nätet.

Tack Krilleman 215. Jag fick napp tillsist! Toppen!

Hej!
Har nu renoverat klart badrummet, i gammal stil, handfat från 1944, toalett IDO 36-53. Jag behöver en sits till denna i svart bakelit i gott skick. Betalar bra!
Mvh Hans
Tel 0705-452841

O onkel Adi skrev:
Hej!
Har nu renoverat klart badrummet, i gammal stil, handfat från 1944, toalett IDO 36-53. Jag behöver en sits till denna i svart bakelit i gott skick. Betalar bra!
Mvh Hans
Tel 0705-452841
Hej Onkel Adi, har rotat runt i gömmorna men tyvärr, hittar ingen IDO- orginalsits i bakelit. Vill minnas att sitsen var skadad och sländes bort för länge sedan. Skulle ha svarat långt tidigare, men blev inte av. Hälsningar Hans Lindquist.

O onkel Adi skrev:
Hej!
Mvh Hans
Tel 0705-452841
Har ingen sits, men du har inte lite bilder på din renovering? Behöver lite inspiration till mitt hus från 1945...

H hans lindquist skrev:
Hej Onkel Adi, har rotat runt i gömmorna men tyvärr, hittar ingen IDO- orginalsits i bakelit. Vill minnas att sitsen var skadad och sländes bort för länge sedan. Skulle ha svarat långt tidigare, men blev inte av. Hälsningar Hans Lindquist.
Hej!
Det har löst sig. Var ute på skogspromenad, och gick förbi en ruin av ett uthus. I spillrorna låg det en ido 36-53, med hel sits!:D behöver dock dom bananformade gummibussningarna, som sitter på den undre ringen. Inget du råkar ha liggande?
Mvh Hans

• Gilla
ådal
  • Laddar…
P pappel skrev:
Har ingen sits, men du har inte lite bilder på din renovering? Behöver lite inspiration till mitt hus från 1945...
Hej!
Dålig på datorer, men har en del bilder i tel. Skickar du ditt telnr, så kan jag skicka några bilder.
Mvh Adi

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.