Så snyggt!!

Vad gick glaset på?

Är det dum idé att göra något likande med den brunnen man tar sitt dricksvatten ifrån?

Hej

immobil: Vi använder inte brunnen. Som jag skrivit i min blogg så har jag testat att tömma brunnen på vatten och det "rinner till" nytt ganska snabbt. Vi har smakat på vattnet och det smakar utmärkt. Röret som syns på bilderna går in i källaren. Rörmynningen är ganska rostig så risken är stor att röret är upprostat eller att backventilen som troligen sitter i slutet på röret i botten av brunnen är kass. Men jag har en hydroforpump över så en vacker dag ska jag koppla på den och se om det går att få upp vatten.

Går inte dte så blir det ingen permanent installation av pumpande. Man kan alltid lyfta glaslocket och hänga ner en dränkpump igen men det är inget man gör om man bara ska vattna blommorna.

gadeberg: Glaset kostade drygt 3000:-. Att göra sånt med dricksvattenbrunn ser jag inga problem med. Det enda jag kan tänka mig är om vattnet inte mår bra av dagsljus i längden. Jag tänker på algtillväxt eller nåt. Men det är bara en gissning, jag tror inte det är några problem...

Mvh Jimmy
http://blogg.kvistofta.nu

Mäktigt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.