Hej,
Håller på att bygga ut vårt hus och vi har planer på att sätta upp en gaming-hörna på övervåningen för familjen med två tonårsdöttrar. PC, PlayStation och plats för pussel och spel och filmtittande etc.
I samlingen ingår en gammal Atari VCS 2600 från runt 1980 som jag också skulle vilja få in, mest av nostalgiska skäl.
Men vad ska jag då välja för skärm? Hade tänkt att ha en datorskärm och sen en adapter för koax/RF-signalen från Atari:n. Men jag tycker inte att jag hittar nån lämplig på nätet så är det bättre att då ha en TV för ändamålet? Nya har ju HDMI, DVI, VGA etc, som passar för PC och PS men försämras upplevelsen då man anpassar hela uppsättningen till Atari:n...?
 
C
En gammal 4:3 tjock-TV är det "enda" rätta till Atari:n :)
 
  • Gilla
Sockerhög
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.