.....till vettiga priser?

Jag behöver 11m gängad stång, galvad, samt muttrar och fyrkantbrickor (100st). Var köper man det till vettiga priser? Biltema, Jula etc har bara förzinkade prylar och det duger inte till ett brygg-bygge.

Mvh,
MathiasS

Detta var inte så lätt.

Nu tittar jag på 16mm stång istället och lägger till några fästpunkter.

20m stång, 150 muttrar och brickor kostar 5500sek på Sifverts med 40% rabatt.....

Har inte Biltema och Classe rostfri gängstång till vettigt pris ???
Har också konstaterat att det är löjliga priser på gängstång med tillbehör.

Jo. Biltemas rostfria gängstång blir ju både bättre och billigare.

Tyvärr blir det inte billigare. 5270sek på biltema för den syrafasta stången+mutter. Brickorna blir blanka då.

Hmm. Varmgalvat M-gängat. Finns det? Borde väl bli problem med passningen med tanke på att galven kan bygga ganska ojämt samt bilda typ droppar.

MathiasS skrev:
Tyvärr blir det inte billigare. 5270sek på biltema för den syrafasta stången+mutter. Brickorna blir blanka då.
Att blanda rostfritt med galv (zink) eller aluminium är ajabaja! =Galvaniskt.

Vi har köpt gängstång till jobbet på Ahlsell och dom var betydligt billigare än Sieverts men jag vet inte om det går att handla som privatkund där.
Annars har Bromma Järn ett rätt bra sortiment, också billigare än Sieverts, eller var iallafall, det är något år sen jag var där.

Det blev blank stång från biltema med tillhörande muttrar och brickor. Blåser på nån typ av ytbehandling på det och hoppas på det bästa. Gick upp ett snäpp i dimension (till 20mm) och dubblerade kritiska fästpunkter.

Det lär inte blåsa bort....

Tänkte också montera en inspekterbar bit gängstång så kan jag se hur mycket den rostar varje år....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.