RoTe
AndersPS AndersPS skrev:
Fast det är ju bara att kolla på Attendos äldrevård i Stockholm under covid eller Humana som var så usla att de fick ditt tillstånd att bedriva vårdverksamhet indraget.

Allt är verkligen inte guld och gröna skogar i det privata heller.
Fast äldrevård är ju inte riktigt jämförbart, det är en dumpningsplats för invandrare som inte ens kan svenska, privat som offentlig.

• Wow
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Knappast..
Har du sett lapplisor på Ica MAXI eller Coops parkeringar?
Krävs det vagn tror du, ett eller två barn?

Moraliskt fel, tja kanske.
Olagligt, knappast.
På vårt ica maxi sker det aktivt parkeringsövervakning.

FredrikR FredrikR skrev:
Låter som ett heltidsuppdrag.
Hur håller dom koll på hur länge en bil stått parkerad och hur länge får man parkera?
Kameror vid in- och utfart?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Det är ju det som är hela min poäng! Den här skylten för familjeparkering finns inte i någon författning/lagtext och du kan därför inte få en bot av den anledningen.

Man skulle kanske kunna tänka sig en skylt som görs gällande genom konkludent handlande, om det var fullkomligt klart vad som gällde endast utifrån skylten/markeringar på platsen, men som mina exempel ovan visade på är så inte fallet.
Med de skyltar som används är det bara en uppmaning till folk, men det finns korrekt skylt som går att använda - tilläggstavla med text funkar bra på privat mark, det går att enbart tillåta gula bilar om man så vill.

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Många år sen, klev in på Bauhaus en måndag och fick syn på en skylt innanför dörrarna "fasadbelysning halva priset"
Samma som jag hade på huset och ville ha på det nybyggda garaget och uthuset.
Tog 7 st och gick till kassan, var vid kassören kläckte ut sig en summa på över 3000:-
Nä sa jag, halva priset blir inte den summan.
"Priset gällde till igår"
Jag gick iväg och hämtade skylten "var står det ??"
Efter många diskussioner med chef och högre chef åkte jag hem med 7 st för halva priset 🙂
Jag fick handla på Bauhaus till priset på etiketten trots att det saknades en tideltalssiffra, alltså 295:- istället för 1295:-

Slapp till och med att tjafsa, men etiketten försvann blixtsnabbt.

• Haha
  • Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
Gaaahhhh för att läsa ikapp en gammal tråd och drämma in massa svar på gamla inlägg!

• Gilla
  • Älska
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Fast äldrevård är ju inte riktigt jämförbart, det är en dumpningsplats för invandrare som inte ens kan svenska, privat som offentlig.
Nu var knappast problemen på de som var på golvet, utan det satt högre upp i chefsleden. På inspelningarna från Attendo låter det som att de är ganska vältaliga och bra på svenska.

RoTe
AndersPS AndersPS skrev:
Nu var knappast problemen på de som var på golvet, utan det satt högre upp i chefsleden. På inspelningarna från Attendo låter det som att de är ganska vältaliga och bra på svenska.
Oj då vet du mer än mig. Skönt att det funkar felfritt i offentlig äldreomsorg

• Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Oj då vet du mer än mig. Skönt att det funkar felfritt i offentlig äldreomsorg
Tycker du själv det är ärligt att svara så? Har jag på något sätt fått det att låta som att det skulle vara felfritt nånstans?

Visst är det ett diskussionsforum, men att vara så totalt oärlig i svaren är faktiskt ganska pinsamt.

• Gilla
  • Haha
returen och 4 till
  • Laddar…
RoTe
AndersPS AndersPS skrev:
Tycker du själv det är ärligt att svara så? Har jag på något sätt fått det att låta som att det skulle vara felfritt nånstans?

Visst är det ett diskussionsforum, men att vara så totalt oärlig i svaren är faktiskt ganska pinsamt.
Vad tycker du själv att ditt inlägg tillförde diskussionen? "höhö kolla dom då höhö" så läste jag ditt inlägg. Det hade ingen som helst relevans. Jämför med den bil som har absolut minst fel och brister, detta mäts av bilprovningarna. Dessa bilar har ändå fel och brister, bara inte lika många. Ungefär så är det privat kontra offentligt. Förstår du nu?

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Var till kundtjänst dagen efter och fick det rättat, kvinnan vid disken sa att jag var inte först för hela dagen hade butiken tagit ordinarie pris. Man kan undra över hur många kunder som inte kollat kvittot, det blir en bra slant extra åt butiken.
Beviset för att butiken gör det medvetet är att de inte ersätter de kunder de kan ersätta. De flesta betalar med kort så butiken kan i fallet felprissättning ordna återbetalning eller kontakta drabbade kunder. Ifall de inte gör det visar de tydligt att de är lurendrejare. Sen har väl alla fall med t.ex. ommärkning av kött visat att moralen hos livsmedelshandlare är väldigt låg.

• Gilla
  • Arg
Dilato och 3 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
De flesta betalar med kort så butiken kan i fallet felprissättning ordna återbetalning eller kontakta drabbade kunder.
Om jag går in i en vanlig livsmedelsbutik, köper något och betalar med ett generellt kreditkort, hur ska butiken efteråt göra för att kunna ersätta eller kontakta mig?

Alfredo Alfredo skrev:
Om jag går in i en vanlig livsmedelsbutik, köper något och betalar med ett generellt kreditkort, hur ska butiken efteråt göra för att kunna ersätta eller kontakta mig?
När det gäller riktad reklam verkar de ha stenkoll, var kattvakt för ett par år sedan och efter att köpt kattmat ett par gånger fick jag riktad reklam regelbundet i ett par år.

• Gilla
  • Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
När det gäller riktad reklam verkar de ha stenkoll,
Då antar jag att du handlat som någon form av medlem eller på annat sätt som en registrerad kund.

Alfredo Alfredo skrev:
Då antar jag att du handlat som någon form av medlem eller på annat sätt som en registrerad kund.
Ja kopplat medlemskort till betalkortet så där har vi förklaringen. Vad gäller erbjudandet på lösgodis så var det också ett medlemserbjudande så butiken hade full koll över vilka som köpt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.