tveksamt tveksamt skrev:
Man skulle kanske kunna tänka sig en skylt som görs gällande genom konkludent handlande, om det var fullkomligt klart vad som gällde endast utifrån skylten/markeringar på platsen
Inte med nuvarande lagstiftning. Den är tydlig med att (officiella) vägmärken ska användas.

"3 § Kontrollavgift får tas ut endast om parkeringsförbudet eller parkeringsvillkoren tydligt har tillkännagetts genom skyltning på platsen. Skyltningen skall utföras med vägmärken."

• Gilla
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
Gaaahhh!!
Kommunen har bytt leverantör som tillhandahåller skolmatsedeln till allmänheten. Förut fanns detta tillgängligt i en kalender som enkelt kunde läggas till i vilken kalenderapp som helst, nu verkar det enda alternativet vara att ladda ned en separat app på telefonen för det.

• Ledsen
  • Haha
  • Arg
cpalm och 2 till
  • Laddar…
GAAH!

Råkade spilla ut i princip en hel flaska terpentin i verkstan, så det luktar så klart illa som fan.
La kläderna i tvätten, och nu luktar all tvätt i samma maskin också terpentin 😐

• Ledsen
Pen och 1 till
  • Laddar…
VLJ VLJ skrev:
GAAH!

Råkade spilla ut i princip en hel flaska terpentin i verkstan, så det luktar så klart illa som fan.
La kläderna i tvätten, och nu luktar all tvätt i samma maskin också terpentin 😐
Luktar gott ju :)

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
VLJ VLJ skrev:
La kläderna i tvätten, och nu luktar all tvätt i samma maskin också terpentin
Kanske inte så förvånande... 😉

Jag försökte i morse köpa biljetter till Bon Jovi i London åt frugan (och mig, det är dock frugan som är fan). Jag hade registrerat mig till pre-sale och kom in rätt snabbt ändå (köplats 4000, Wembley tar 100 000 åskådare och man fick inte köpa mer än 6 biljetter. Så det skulle ju vara lugnt.

Men den j-la Ticketmastersida är ju så korkat designad så man blir av med de platser man klickar i. Varje gång jag tryckte på boka hade någon annan tagit platserna och jag fick börja om. Jag insåg att man i praktiken var tvungen att ta de sämsta platserna för att öka på sannolikheten för att få en plats, men jag blev av med dessa platser också innan jag hunnit boka. Så jag blev helt utan biljetter. Helt idiotiskt biljettbokningssystem helt enkelt.

Inte nog med det, jag hade en kompis som köade för biljetter i Edinburgh åt mig också, även här blev vi utan biljetter pga samma idiotiska lösning till biljettsida!

Vad hjälper det att jag köar till en biljett när det är ett lotteri vem som får dem ändå?

Gaaaahhhh!

• Ledsen
  • Wow
  • Haha
  • Arg
Jumos och 9 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag försökte i morse köpa biljetter till Bon Jovi i London åt frugan (och mig, det är dock frugan som är fan). Jag hade registrerat mig till pre-sale och kom in rätt snabbt ändå (köplats 4000, Wembley tar 100 000 åskådare och man fick inte köpa mer än 6 biljetter. Så det skulle ju vara lugnt.

Men den j-la Ticketmastersida är ju så korkat designad så man blir av med de platser man klickar i. Varje gång jag tryckte på boka hade någon annan tagit platserna och jag fick börja om. Jag insåg att man i praktiken var tvungen att ta de sämsta platserna för att öka på sannolikheten för att få en plats, men jag blev av med dessa platser också innan jag hunnit boka. Så jag blev helt utan biljetter. Helt idiotiskt biljettbokningssystem helt enkelt.

Inte nog med det, jag hade en kompis som köade för biljetter i Edinburgh åt mig också, även här blev vi utan biljetter pga samma idiotiska lösning till biljettsida!

Vad hjälper det att jag köar till en biljett när det är ett lotteri vem som får dem ändå?

Gaaaahhhh!
Nästa gång ber du frun boka. Hon lär väl knappast köpa din historia ;) Är ju fullt förståeligt ifall man hittar på något sådant för att slippa betala enorma summor för att plågas av BJ.

• Haha
  • Gilla
Noramasen och 3 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Nästa gång ber du frun boka. Hon lär väl knappast köpa din historia ;) Är ju fullt förståeligt ifall man hittar på något sådant för att slippa betala enorma summor för att plågas av BJ.
Det hade väl varit trevligt med en resa till Skottland, jag skulle ju få dricka whisky resten av helgen efter en sådan konsert...

pacman42 pacman42 skrev:

Gaaaahhhh!
Det finns så många exempel på direkt korkade användargränssnitt. För en herrans massa år sedan var jag på g att plugga interaktionsdesign (eller vilken floskelterm som är modern nu) för att bli användbarhetsexpert. Men så fick jag erbjudande om ett svinlökigt jobb med rätt okej pröjs så ......

Jag hade kunnat göra underverk!

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Gaaaahhhh! för kass kassa personal.
Var nu under morgonen på Stora Coop och handlade inför helgen och längre fram i kön stod en kvinna som av allt att döma hörde till samhällets mindre väl lottade, hörde hur hon argumenterade att "de var nedsatta till tio kronor" men grabben i kassan stod på sig och hon lommade därifrån tomhänt. När det var min tur såg jag vad det gällde, två paket utgångna vita bönor i tomatsås som skulle ha blivit hennes måltid idag. Sa till att hon hade ju rätt, det stod en hel pall i gången tydligt skyltat. Han svarade vi kan inte lita på kunderna, de kan ljuga.
Hade han varit lite servicemedveten kunde han litat på kunden eller lyft snabbtelefonen och frågat personalen om de var nedsatta.😥👿

• Ledsen
  • Arg
  • Gilla
Dilato och 12 till
  • Laddar…
Jag gissar att det blir lätt luttrade efter några veckor. Men Gaaaaahhh åt att inte kolla upp priset.
Själv har jag slantat upp mellanskillnaden flera gånger när det saknats pengar för den framför mig. Med mottot -"det drabbar ingen fattig". Nästa gång kan det vara min tur.

• Gilla
  • Älska
returen och 10 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Gaaaahhhh! för kass kassa personal.
Var nu under morgonen på Stora Coop och handlade inför helgen och längre fram i kön stod en kvinna som av allt att döma hörde till samhällets mindre väl lottade, hörde hur hon argumenterade att "de var nedsatta till tio kronor" men grabben i kassan stod på sig och hon lommade därifrån tomhänt. När det var min tur såg jag vad det gällde, två paket utgångna vita bönor i tomatsås som skulle ha blivit hennes måltid idag. Sa till att hon hade ju rätt, det stod en hel pall i gången tydligt skyltat. Han svarade vi kan inte lita på kunderna, de kan ljuga.
Hade han varit lite servicemedveten kunde han litat på kunden eller lyft snabbtelefonen och frågat personalen om de var nedsatta.😥👿
Coop kan lägga ner. Tillför inget.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Hade han varit lite servicemedveten kunde han litat på kunden eller lyft snabbtelefonen och frågat personalen om de var nedsatta
Han skulle ha skickat henne till servicedisken direkt. Att stå och tjafsa om rätt eller fel priser i kassan är rätt kontraproduktivt och ett rejält slöseri med resurser. Då blir det som på Bauhaus där hela varuhuset stannar upp för att en streckkod var oläslig i kassan.

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Coop kan lägga ner. Tillför inget.
De har blivit sämre de senaste åren och ligger ofta högt i prisjämförelse. Dessutom rear de ut utgående varor till i vissa fall högre pris än vad de färska varorna kan köpas för eftersom reapriset då baseras på ordinarie pris och ett avdrag på 20-30 procent och om varan då är på kampanj blir det billigare att köpa den färsk. De har också ibland försökt sälja blomsterlök som blivit över från tidigare år till fullt pris, dessa var helt döda. Sade en gång till om burkar med kosttillskott som gått ut mer än ett halvår tidigare. De låtsades plocka bort dem men när de trodde jag var utom synhåll ställdes de tillbaka i hyllan. Fult gjort 😠.

• Haha
karlmb
  • Laddar…
De har blivit sämre de senaste åren och ligger ofta högt i prisjämförelse. Dessutom rear de ut utgående varor till i vissa fall högre pris än vad de färska varorna kan köpas för eftersom reapriset då baseras på ordinarie pris och ett avdrag på 20-30 procent och om varan då är på kampanj blir det billigare att köpa den färsk. De har också ibland försökt sälja blomsterlök som blivit över från tidigare år till fullt pris, dessa var helt döda. Sade en gång till om burkar med kosttillskott som gått ut mer än ett halvår tidigare. De låtsades plocka bort dem men när de trodde jag var utom synhåll ställdes de tillbaka i hyllan. Fult gjort 😠.
De håller sig vid liv ännu på att sälja ut tomter o fastigheter som stigit i värde och flyttar till mindre och mindre centrala lägen för typ lager mm. Förskingring av medlemmarnas tillgångar helt enkelt.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.