1 660 024 läst ·
17 792 svar
1660k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 214 inlägg
Jag ville ärligt talat mest gnälla på sommartid, detta totalt meningslösa trams. Det är ju ändå Gaaahh!!!-tråden.ClasseClas skrev:
Men tack för tipset. Ska kolla vad jag har för inställningar samtidigt som jag kollar om klockan går rätt.
Äsch, det är ju bara fånigt att klaga på - den enda effekten är att du får gå några meter extra.J jonaserik skrev:
Och snälla, kan alla födda efter 85ish sluta försöka dra empati-kortet hela tiden - väx upp, lirka ut ungarna från bilen o gå de extra 35 metrarna när ni är på Ikea etc.
Det är inte att gå extra meter som är problemet utan att kunna öppna dörren och få ut barn som sitter i bakåtvänd stol utan att slå upp dörren som är problemet. Eller barn som vill öppna dörren själva och kanske inte ser att det är trångt...
Vi vill ha de bredare platserna för att skydda din bil, så parkera någon annanstans.
Vi vill ha de bredare platserna för att skydda din bil, så parkera någon annanstans.
GaaaaaaaahhS sjoelund skrev:Det är inte att gå extra meter som är problemet utan att kunna öppna dörren och få ut barn som sitter i bakåtvänd stol utan att slå upp dörren som är problemet. Eller barn som vill öppna dörren själva och kanske inte ser att det är trångt...
Det kan du om du ställer dig längre bort där det är fritt, så gör jag när det är fullt på familjeparkeringen.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Ja när man kommer och ska ställa sig kan man ju välja att stå där det är fritt. När man handlat klart och ska hämta bilen: not so much.
Det värsta är att ibland går det åt en väldig massa tid och många liter bensin på att cirkulera runt parkeringsplatserna för att hitta en ledig p-plats intill entrén 😃
Samtidigt som man letar ser man massor av tomma handikapp- och familjeplatser som ingen använder. Måste vara de mest outnyttjade kvadratmetrarna som finns runt ett köpcenter.
Samtidigt som man letar ser man massor av tomma handikapp- och familjeplatser som ingen använder. Måste vara de mest outnyttjade kvadratmetrarna som finns runt ett köpcenter.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Jag kör en gammal saab. Vad mer kan jag göra?
Precis min poäng. Övriga (korrekta) vägmärken har en lagtext som hänger ihop med dem, man kan alltså läsa om vad som gäller.U Utsliten och utdömd skrev:Fast alla som parkerar på handikapp plats måste inte sitta i rullstol.
Att tolka alla vägskyltar endast efter dess illustrationer kan du inte göra. Även de skyltar som är trafikreglerade och har väldigt bestämd innebörd har vidare betydelse än exakt det som visas. Tex får du åka moped klass 2 på cykelväg fast att det endast är en cykel på bilden.
Någon sådan har jag aldrig sett för familjeparkering (finns någon så får någon gräva fram den och visa upp den, tack!), så där är det endast skyltar/målning på asfalten som gäller. Följaktligen måste man därför kunna tolka utifrån dessa exakt vilka som får stå på platsen och vilka som inte får det.
J-vla bokstavsfundamentalister! Varför behöver du stå på familjeplaneringen? För att du är gammal och har svårt att gå men inte tillräckligt för att beviljas handikapplats? För att du har med dig barn som gärna ”rymmer”, sover …? För att du behöver kunna öppna dörrarna helt utan att skada andra bilar? Då är det väl helt ok utan att sådana som mig ska missunna dem det.Alfredo skrev:
Kan ni inte bara vara glada att ni är friska och slipper omaket andra har och behöver platsen bättre an du
Igen, är det någon här som har argumenterat för att kreti och pleti ska ställa sig på familjeplatser?K KariHa skrev:J-vla bokstavsfundamentalister! Varför behöver du stå på familjeplaneringen? För att du är gammal och har svårt att gå men inte tillräckligt för att beviljas handikapplats? För att du har med dig barn som gärna ”rymmer”, sover …? För att du behöver kunna öppna dörrarna helt utan att skada andra bilar? Då är det väl helt ok utan att sådana som mig ska missunna dem det.
Kan ni inte bara vara glada att ni är friska och slipper omaket andra har och behöver platsen bättre an du
Det är en väldig skillnad på att påpeka att det inte är olagligt och att tycka att det är en bra ide att nyttja dem om man inte har behov.
Och vad har sjukdom med familjeplatser att göra?