1 656 519 läst ·
17 741 svar
1657k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Men vad menar du då egentligen att jag som kund ska göra om jag märker att de försöker ta för mycket betalt? Ska jag betala det felaktigt höga beloppet och hoppas få igen det senare i någon servicedisk? Eller ska kassapersonalen släppa iväg mig och min kundvagn med obetalda varor till en servicedisk där problemet ska lösas och jag betala? Eller hur menar du att det ska fungera? Jag förstår faktiskt inte.Johan Gunverth skrev:
Råkar ut för detta ett par gånger varje månad att affären tar fel pris, Coop och Willys är överlägset bäst på detta scam..Alfredo skrev:
Men vad menar du då egentligen att jag som kund ska göra om jag märker att de försöker ta för mycket betalt? Ska jag betala det felaktigt höga beloppet och hoppas få igen det senare i någon servicedisk? Eller ska kassapersonalen släppa iväg mig och min kundvagn med obetalda varor till en servicedisk där problemet ska lösas och jag betala? Eller hur menar du att det ska fungera? Jag förstår faktiskt inte.
Man får betala och sedan gå till förbutiken för utredning har dock alltid fått det rätta priset vid förbutiken..
Det är inte roligt att det är på detta vis men jag börjar misstänka att vissa butiker har satt felaktiga priser i system..
Får jag gissa om varför man får gå till förbutiken för att reda ut felaktigheterna så är det för att inte alla i kön ska behöva vänta undertiden dom kollar priserna om varför det har blivit fel och om det stämmer som man som kund säger..
Men det är min gissning..
I praktiken blir det nog vanligen så eftersom man oftast ser felet först när man betalat och fått kvittot, om man nu ens märker det...J Jansson69 skrev:
Men skulle jag se att ett för högt pris registreras skulle jag givetvis inte betala innan det korrigerats. En lika självklar princip som att inte betala en hantverkare i förskott. 😀
Hoppas jag inte står bakom dig i kön bara🫣😉😁Alfredo skrev:
I praktiken blir det nog vanligen så eftersom man oftast ser felet först när man betalat och fått kvittot, om man nu ens märker det...
Men skulle jag se att ett för högt pris registreras skulle jag givetvis inte betala innan det korrigerats. En lika självklar princip som att inte betala en hantverkare i förskott. 😀
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 inlägg
GAAAAHHHH!!! Mitt i natten.
Ska göra nattjobb, planerat sen länge in i minsta detalj.
"Skiftet slutar kl 01, men troligtvis kan ni börja halv 12"
Vi är på plats 21 och påbörjar förberedande arbeten och går vid halv 12 till plats ledningen och frågar om de är klara.
"Nä, vi kör övertid i natt till 3, men ska kolla om vi blir klara till 1"
Vi väntar, halv 1 får vi besked" Vi kan inte planera om, ni får börja efter 03"
Vårt jobb tar ca 5 timmar, så vi skulle i så fall vara klara kl 8 och har sen 2 timmars resa hem.
Bestämmer att avbryta, ingen av oss är utvilade nog för att jobba så länge.
Vi är på plats 21 och påbörjar förberedande arbeten och går vid halv 12 till plats ledningen och frågar om de är klara.
Vårt jobb tar ca 5 timmar, så vi skulle i så fall vara klara kl 8 och har sen 2 timmars resa hem.
Men känslan som kommer av att skicka en faktura för en bomkörning är ändå rätt schysst💰Isakare skrev:
GAAAAHHHH!!! Mitt i natten.
På bauhaus stannar allt upp för att något r-vh-l skall använda bauhauskortetJohan Gunverth skrev:
Nu är det så att byn är från "Hem till byn" och då bor jag närmare Ödenäs än de flesta, ca 3 km. (Ligger öster om Göteborg) 😎K Kurtivan skrev: