K karlmb skrev:
De håller sig vid liv ännu på att sälja ut tomter o fastigheter som stigit i värde och flyttar till mindre och mindre centrala lägen för typ lager mm. Förskingring av medlemmarnas tillgångar helt enkelt.
Det är i stort sett bara ett skal kvar av det en gång stolta företaget. En gång ägde de Gustavsbergs porslinsfabrik, Luma som bland annat tillverkade glödlampor, margarinfabrik, gummiindustri tillverkning av charkprodukter samt mycket mer. En hel del av sortimentet var från fabriker ägda av Kooperativa Förbundet.

• Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Satsuki
J Jansson69 skrev:
Hoppas detta är rätt produkt som läkaren gav..
Det är HELT rätt produkt vid extern otit/hörselgåmgsinflammation.

Hoppas ditt öra snart är bättre!

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Han skulle ha skickat henne till servicedisken direkt. Att stå och tjafsa om rätt eller fel priser i kassan är rätt kontraproduktivt och ett rejält slöseri med resurser.
Och det menar du ska lösas genom att kunden tvingas gå någon annanstans (servicedisken) för att butiken gör fel?

Alfredo Alfredo skrev:
Och det menar du ska lösas genom att kunden tvingas gå någon annanstans (servicedisken) för att butiken gör fel?
Dit har man gått otaliga gånger då det varit fel pris, tror endast det har hänt någon enstaka gång att det varit till min favör det senaste decenniet. En gång i tiden gav Coop en värdekupong på 30 kronor om man fått betala fel pris med det togs bort, blev väl för dyrt i längden. Det händer ofta att veckans kampanjpriser inte är inlagda i kassasystemet om man handlar på en måndag så man får syna kvittot om man inte vill betala fullt pris. Har blivit att jag sökt mig till andra affärer det senaste året.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag försökte i morse köpa biljetter till Bon Jovi i London åt frugan (och mig, det är dock frugan som är fan). Jag hade registrerat mig till pre-sale och kom in rätt snabbt ändå (köplats 4000, Wembley tar 100 000 åskådare och man fick inte köpa mer än 6 biljetter. Så det skulle ju vara lugnt.

Men den j-la Ticketmastersida är ju så korkat designad så man blir av med de platser man klickar i. Varje gång jag tryckte på boka hade någon annan tagit platserna och jag fick börja om. Jag insåg att man i praktiken var tvungen att ta de sämsta platserna för att öka på sannolikheten för att få en plats, men jag blev av med dessa platser också innan jag hunnit boka. Så jag blev helt utan biljetter. Helt idiotiskt biljettbokningssystem helt enkelt.

Inte nog med det, jag hade en kompis som köade för biljetter i Edinburgh åt mig också, även här blev vi utan biljetter pga samma idiotiska lösning till biljettsida!

Vad hjälper det att jag köar till en biljett när det är ett lotteri vem som får dem ändå?

Gaaaahhhh!
Lite nöjdare idag, de släppte biljetter till en extra konsert på söndagen på Wembley Stadium idag och jag lyckades få två av de sista som fanns kvar. Det var på håret att jag blev utan idag också, men jag hade bättre taktik idag. Satsade på de "näst sämsta" biljetterna redan från början. Blev dock utan biljetter flera gånger innan jag lyckades.

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Satsuki
Gaaaaaahhhhh för telefonförsäljare som ringer fast numret är NIX-at. Och man är utomlands så man inte kan anteckna namn och företag för anmälan till NIX-nämnden….

• Arg
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Gaaaahhhh! för kass kassa personal.
Var nu under morgonen på Stora Coop och handlade inför helgen och längre fram i kön stod en kvinna som av allt att döma hörde till samhällets mindre väl lottade, hörde hur hon argumenterade att "de var nedsatta till tio kronor" men grabben i kassan stod på sig och hon lommade därifrån tomhänt. När det var min tur såg jag vad det gällde, två paket utgångna vita bönor i tomatsås som skulle ha blivit hennes måltid idag. Sa till att hon hade ju rätt, det stod en hel pall i gången tydligt skyltat. Han svarade vi kan inte lita på kunderna, de kan ljuga.
Hade han varit lite servicemedveten kunde han litat på kunden eller lyft snabbtelefonen och frågat personalen om de var nedsatta.😥👿
Många år sen, klev in på Bauhaus en måndag och fick syn på en skylt innanför dörrarna "fasadbelysning halva priset"
Samma som jag hade på huset och ville ha på det nybyggda garaget och uthuset.
Tog 7 st och gick till kassan, var vid kassören kläckte ut sig en summa på över 3000:-
Nä sa jag, halva priset blir inte den summan.
"Priset gällde till igår"
Jag gick iväg och hämtade skylten "var står det ??"
Efter många diskussioner med chef och högre chef åkte jag hem med 7 st för halva priset 🙂

• Gilla
  • Älska
Blazermannen och 12 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Många år sen, klev in på Bauhaus en måndag och fick syn på en skylt innanför dörrarna "fasadbelysning halva priset"
Samma som jag hade på huset och ville ha på det nybyggda garaget och uthuset.
Tog 7 st och gick till kassan, var vid kassören kläckte ut sig en summa på över 3000:-
Nä sa jag, halva priset blir inte den summan.
"Priset gällde till igår"
Jag gick iväg och hämtade skylten "var står det ??"
Efter många diskussioner med chef och högre chef åkte jag hem med 7 st för halva priset 🙂
Har en gång lyckats att övertyga personalen om att skylt med halva priset (utan ytterligare text) + röd prislapp med nedsatt pris = halva nedsatta priset. Blev riktigt billigt den dagen...

• Gilla
  • Älska
Blazermannen och 8 till
  • Laddar…
Då blir det som på Bauhaus där hela varuhuset stannar upp för att en streckkod var oläslig i kassan.
Just den saken kan man bli galen på hos Bauhauz. Även om allt är helt och rent och fungarande tar det en dj-la tid att ta betalt. Dessutom är det ofta något inte stämmer.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Det är i stort sett bara ett skal kvar av det en gång stolta företaget. En gång ägde de Gustavsbergs porslinsfabrik, Luma som bland annat tillverkade glödlampor, margarinfabrik, gummiindustri tillverkning av charkprodukter samt mycket mer. En hel del av sortimentet var från fabriker ägda av Kooperativa Förbundet.
Läs boken "Huset mitt i byn" av Jonas Fröberg, där förklaras mycket av kooperationens uppgång och fall. Inte bara det förresten utan en hel del om folkrörelser och den svenska modellen.

Huset mitt i byn står bara 2,5 mil från mitt hus :)

• Gilla
TorbjornEd och 2 till
  • Laddar…
Satsuki Satsuki skrev:
Och man är utomlands så man inte kan anteckna namn och företag för anmälan till NIX-nämnden….
Nu hänger jag inte med. Är det papper eller pennor som inte existerar i landet där du befinner dig? 🤔😂😉

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja. Varför skall kassapersonalen lida?

Ja. Varför skall kassapersonalen lida?
Så är väl rutinerna om det upptäcks att priset är fel, då ges det också en peng för misstaget.

Varför skall kassapersonalen lida?
Kanske för att de är anställda för att utföra ett arbete? Lider de av det föreslår jag att de tar upp problemet med sin chef eller i extremfallet byter jobb. Hittar de ingen lösning får de bita ihop. Så funkar det för de flesta på arbetsmarknaden.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske för att de är anställda för att utföra ett arbete?
Ja, men inte arbetet att korrigera felaktig prissättning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.