1 658 373 läst ·
17 772 svar
1658k läst
17,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Knappast..J jonaserik skrev:
Har du sett lapplisor på Ica MAXI eller Coops parkeringar?
Krävs det vagn tror du, ett eller två barn?
Moraliskt fel, tja kanske.
Olagligt, knappast.
Men på City Gross/Systembolagets parkering i Boländerna Uppsala, mittemot Bauhaus. För där är det krav på P-skiva, berättade en vän... 🤬🤬🤬 Samma vän sa att det även gällde på en hel del andra stormarknadsparkeringar i den stan.FredrikR skrev:
Och tro inte på texten P-service! 🤬🤬🤬
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 207 inlägg
Sett, nej. Bötfällt av, ja. På Coop då, så jag får förstås skylla mig själv.FredrikR skrev:
Coop äger väl sällan sina egna fastigheter, så att fastighetsägaren bötfäller deras kunder är nog betydligt vanligare än att en Icahandlare har lapplisor som rondar sin parkering.
Förr i tiden antecknade de ventilställningen på samtliga fyra hjul. Enbart två hjul dög inte i rätten, berättade en lapplisa stolt för mig en gång i tiden...FredrikR skrev:
Gissar att de fotar numera.
Hur länge man får parkera är väl beslutat och tydligt skyltat normalt? 3 timmar var det i Boländerna, om min kompis har rätt...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 207 inlägg
Men de måste ha ett parkeringstillstånd för handikappade.U Utsliten och utdömd skrev:Fast alla som parkerar på handikapp plats måste inte sitta i rullstol.
Att tolka alla vägskyltar endast efter dess illustrationer kan du inte göra. Även de skyltar som är trafikreglerade och har väldigt bestämd innebörd har vidare betydelse än exakt det som visas. Tex får du åka moped klass 2 på cykelväg fast att det endast är en cykel på bilden.