RoTe
tommib tommib skrev:
Njaeh.... Det användes då men inte på det sättet och det utvecklades inte för det ursprungligen.

[länk]

Det används entusiastiskt än idag.
Och fungerar skitbra ja

Kaustiksoda kan fräta sönder avloppsrören.
Kaffesump drar till sig fett och kan luckra upp fettplumpar, särskilt kokkaffe

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
K KariHa skrev:
Kaffesump drar till sig fett och kan luckra upp fettplumpar, särskilt kokkaffe
Nej.

• Gilla
TorbjornEd och 2 till
  • Laddar…
4774
RoTe RoTe skrev:
Alla handikapp syns inte så jag tycker man ska va jävligt försiktig med att kritisera dom som har tillstånd.
Håller verkligen med då jag själv har en kronisk sjukdom och allvarligaste typen av hjärtsvikt där inte något av tillstånden är av intellektuell art och inget av det syns på mig om man inte kände mig som frisk och har tillika både handikapptillstånd och färdtjänst samt avancerad sjukvård i hemmet.

De gånger jag klarar att åka med min make och handla är jag extremt tacksam för det. Så gissa om jag då ser glad ut.

Så döm inte andra förrän du vet hela historien 😡.

• Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 13 till
  • Laddar…
galento
RoTe RoTe skrev:
Alla handikapp syns inte så jag tycker man ska va jävligt försiktig med att kritisera dom som har tillstånd.
Det borde vara dryga böter för att missbruka p-platser för handikappade , för
då är man ett riktigt rövhål som inte kan tänka på andra som har problem.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Det borde vara dryga böter för att missbruka p-platser för handikappade , för
då är man ett riktigt rövhål som inte kan tänka på andra som har problem.
Är i bland lika på en del ställen, där det finns familjeplatser som är breda och det ställs bilar utan barn och vagnar. Ingen empati eller tanke på att någon annan kan behöva mer plats.

• Gilla
JohanLun och 3 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Är i bland lika på en del ställen, där det finns familjeplatser som är breda och det ställs bilar utan barn och vagnar. Ingen empati eller tanke på att någon annan kan behöva mer plats.
Oftast nyare BMW, Audi eller andra dyrare bilar där det knappt finns plats för en barnstol…

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
R roli skrev:
Oftast nyare BMW, Audi eller andra dyrare bilar där det knappt finns plats för en barnstol…
Det gör det ju knappt ens i en Volvo numera. Där måste man ju ha tillägget med integrerad bälteskudde för att ett barn ska kunna sitta i mitten...

J jonaserik skrev:
Är i bland lika på en del ställen, där det finns familjeplatser som är breda och det ställs bilar utan barn och vagnar.
Det anser jag inte är jämförbart med att nyttja en handikapparkering utan rätt.

• Gilla
dilemma och 3 till
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
Det anser jag inte är jämförbart med att nyttja en handikapparkering utan rätt.
Det ena är olagligt och det andra är lagligt?

J Jansson69 skrev:
Det ena är olagligt och det andra är lagligt?
Jepp men är lapplisa på plats och det inte är en bil med barn och vagn så blir lapp på rutan. Dom ka se när när bilen placeras eller vänta ut tills ägaren kommar tillbaka.

J
J jonaserik skrev:
Jepp men är lapplisa på plats och det inte är en bil med barn och vagn så blir lapp på rutan. Dom ka se när när bilen placeras eller vänta ut tills ägaren kommar tillbaka.
Jaså enligt vilken förordning/lag?

• Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Enligt vilken regel då?

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Jaså enligt vilken förordning/lag?
Bara läsa skylten. Har inget med förordning att göra. Det är P-bolaget som betstämmer om ett sådant är anlitat för P-platserna. Det brukar även finnas handikapplatser vid butiker och är lika där, lapp på rutan.

J
J jonaserik skrev:
Bara läsa skylten. Har inget med förordning att göra. Det är P-bolaget som betstämmer om ett sådant är anlitat för P-platserna. Det brukar även finnas handikapplatser vid butiker och är lika där, lapp på rutan.
Är det inte markägaren som äger hur dessa förfogas?
Om det bara är en skylt med familjeparkering så är jag tveksam till att avgift/lapp på rutan är tillämpbart.
Handikapps platser är reglerade i trafikförordningen (11 kap. 9 § punkten 7).Som medger böter!

• Gilla
TorbjornEd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.